Hej Grumsen
Jeg var nu for lidt tid siden ude og se Østjysk hockey spille i Silkeborg, og jeg er kommet lidt i tvivl om hvorvidt det er korrekt eller ej men..
Jeg har 2 spørgsmål.
spørgsmål 1:
Hold A har en udvisning inden overtid starter.
Så overtid starter i 4 mod 3.
Hold B modtager en udvisning inden Hold A er fuldtallig.
Så skal der vel spilles 3 mod 3?
Synes regelbogen er lidt svagt formuleret, men det er vel fordi 3 mod 3 stadig er frivillig?
Spørgsmål 2:
Skal lige sige det er to forskellige kampe.
Hold A spiller 5 mod 4:
Hold B får hvad der ligner en breakaway i undertal, spilleren fra hold A laver en tripping, men spilleren fra hold B formår stadig at score. Men udvisningen er kommet på armen.
Jeg mener ikke at spilleren fra hold A skal udvises, men han får den alligevel efter målet er godkendt. Så holdet i undertal både får mål og en 4 mod 4 situation.
Er dette korrekt?
Jeg har ladet mig fortælle, at dommeren har argumenteret for at holdet i undertal ikke kan straffes for at score.
Så jeg må konkludere, at det ikke er fordi der er lavet flere forseelser efter spilstop.