TV-dækning af dansk ishockey

Her kommer nyheder og mails der lægger op til debat

TV-dækning af dansk ishockey

Postby Hockey-kalle » Tue Feb 17, 2009 2:41:40

Hej Alle

Jeg vil gerne høre jeres mening om ovennævnte Jeg vil ihvertifald gerne ud med min mening om dansk ishockey og tv2.
Og det ville da også være sjovt hvis nogle fra panet villle komme med deres menig det ville vel også være til gavn for mange af dem at få en bedre TV-dækning

Jeg mener DIU har solgt rettighederne til at hvis ishockey i tv blændet af et stort beløb, det kan da kun være den eneste grund til at tv2 overtog rettighederne fra DK4.
Tv2's dækning af turneringen er absolut ikke bedre end den DK4 havde. Tv2 viser kampe når de ellers har huller i programfladen eller også får de flyttet kampe så hullerne er dækket. Og det er et roden rundt i kampdage og tidspunkter. Dk4 viste kampe min. 1 til 2 kampe om ugen hele sæsonen igennem og det er vel lige så dyrt for DK4 som for TV2 at transmittere livekampe. Jeg vil også mene at der er lige så mange seere der kan tage DK4 som der kan tage ViasatSport så dette kan heller ikke være et modargument.
Jeg ved godt at penge specielt i disse tider er et problem i dansk ishockey men TV2 hjælper ihvertifald ikke med at øge interressen med flere kampe. Nu ved jeg godt at det ikke er TV2 der skal redde dansk hockey men sporten og medierne er jo ligesom afhængige af hinanden og de har begge brug for seere/tilskuere og reklamepenge/sponsorer. Ol-kvalen viste netop at landsholdet kunne trække rigtig mange seere og måske nye tilskuere i hallerne til hvis man fra TV2 side gad at vise kampene.
Tv2 har meldt ud med "mener jeg" op til flere gange at nu kom der noget nyt og bedre i pauserne med analyser og eksperter mig her og ekspeter mig der. Pauserne er nu udbygget til at 18 min istedet for 15 min men om det er for at nå mere analyse eller flere reklamer det ved jeg ikke men det glæder jeg mig til at se.
Jeg ved også godt at ishockey ikke kan nå fodbolden i danmark men jeg savner lidt indlæg fra klubberne om hvad de arbejder med, hvad tiltag de har og hvad de f.eks har af ungdomsarbejde og hvad upcommings der i klubberne. De næste mange år vil alle klubber (næsten da) køre unge spillere af egen alv ind på 1. holdet. Disse unge drenge sidder i flere sæsoner bare på bænken i håb om lidt spille tid. Ud og vise disse spiller frem i tv så de kan blive set evt. andre klubber så drengene kan komme til ay få noget spille tid. Alt dette kunne måske motivere flere drenge til at blive ved topsporten frem for at springe fra til ungdomsfester og piger. For det havde jeg nok gjort hvis min fremtid var 2-3 år på bænken.

Har prøvet at tage dialogen med Bøjgård men han er jo bare en kransekage figur som ikke har noget at sige for sin ledelse. Han siger hver gang man snakker med ham om dækningen at det bestemmer han ikke, men tv2-ledelsen.

Detter er langt fra hele min mening men et oplæg til en lille debat. Altså bedre TV-dækning af dansk Ishockey tak
Hockey-kalle

Re: TV-dækning af dansk ishockey

Postby Jmio » Sat May 15, 2010 9:40:33

Hej Kalle .. og alle jer andre

Det ikke for at spamme, men jeg synes ikke der sker så meget her under det største VM i ishockey i dansk minde.

Jeg har dog startet en lille hyggeblog hvor jeg skriver lidt om det danske landshold i ishockey. I er allesammen meget velkomne :-)

Vi kan også snakke om det her selvfølgelig

http://www.detdanskeishockeylandshold.dk/ishockey-vm-i-tv-hvor-sender-de-vm-i-tv/

http://www.detdanskeishockeylandshold.dk/

:D
Jmio

Return to Debatten