Hvem sætter dommerne på kampene ?

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Hvem sætter dommerne på kampene ?

Postby Oldtimer » Sun Mar 16, 2008 11:42:11

Man undres - 2 semifinaler, som dog kræver 4 hoveddommere, og så sættes Grumsen og Janum sammen i en kamp !!!

Med risiko for at dette indlæg bliver slettet, så er det efter min mening de 2 dårligste dommere i ligaen !

Sønderjyskes udlignende mål, scoret sekunder efter Pisar rammes på hjelmen. Sønderjyskes målmand var flere gange på vej ud af målet, da han troede at der er en afventende udvisning til White Hawks, og ups - det var en sønderjyde, som røg ud !

Jeg glæder mig til at se kampen på dvd'en og høre Bøjgårds og Frits' kommentarer !
Oldtimer

Postby Jacob Grumsen » Mon Mar 17, 2008 10:31:18

Hej Oldtimer

Det er DIU´s dommerudvalg der påsætter dommerne til kampene.

Resten af dit indlæg vil jeg så ikke kommentere, da det er din egen holdning.......

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby holmes » Mon Mar 17, 2008 10:45:22

Hej Grumsen.

Angående ovennævnte indlæg, er jeg nødt til at spørge dig, hvorfor du lader spillet fortsætte efter Pisar bliver ramt på hjelmen. Du står 3 meter fra begivenheden og kan ikke undgå at se den, men du dømmer den ikke.

Vil også lige høre, om en målmand ikke kan udvises for forsinkelse af spillet, når han gentagne gange bevidst flytter målet ud af position.
holmes

Postby hockeygod » Mon Mar 17, 2008 3:46:18

hey grumsen har lige 2 spørgsmål om gårsdagens kamp, jeg syntes egentlig i gjorde det godt i gav SE de udv de skulle have, men hvordan en fik spiller gentagne gange få lov til at stå og cross checke en SE spiller i slottet 5 minutter efter en SE mand er røget ud for det samme? og så var det der flere episoder syntes jeg, der er jo blandt den altid irriterende mike grey der laver en del latterlige ting, hvordan kan han altid gå fri?? er det "lovlig" med alle de små latterlige ting han laver?

og så lige til det mest påtrængende spørgsmål, hvis man får 2x 5m min + game misconduct i en kamp er det så ikke = med matchstraf? og er det igen ikk = med karantæne i efterfølgende kamp? hvordan kan en spiller som dubkov så være med efter 2 gange game i første kamp i vojens?
hockeygod

Postby Jacob Grumsen » Mon Mar 17, 2008 11:22:50

Hej Holmes

Må simpelthen bare erkende, at jeg ikke ser det som den rammer ham på hjelmen i den spil sitiuation, selv om jeg kun står lidt derfra.

Ja, en målmand kan sagtens udvises for at flytte målet, men som jeg fortæller et par af WH spillere, det kan være svært at se om han flytter målet eller om han går efter pucken.
der skal heller ikke meget til før at hullerne bliver dårlige.
Mange undskyldniger ved det godt, men brian og jeg var opmærksomme på det.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Jacob Grumsen » Mon Mar 17, 2008 11:33:26

Hej hockeygod

Svært at svare præcis på dit spørgsmål, da du ikke nævner hvornår det er, kan ikke huske den sitiuation du lige nævner.
Hvad er det for nogle ting du mener Mike Grey laver som de andre ikke laver??

Det er ikke automatisk matchstraf hvis man får 2 x 5 + game.
Men set i bakspejlet, burde han have haft matchstraf for den crosschencking han laver, da han hermed er den det starter hele slagsmålet.

Håber disse svar har hjulpet lidt.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby hockeygod » Tue Mar 18, 2008 3:27:40

tak for svarene (endnu en gang) jamen hva mener jeg med grey, han laver mange små unoder i en kamp som i ser igennem fingre med (eller slet ikk ser) og når så der er pay back time så er det som regel altid kun den anden spiller der ryger, man kan sige det selvfølgelig er klgot gjort af grey, jeg synes bare ikk det er særlig befordrende at sidde og se på..
hockeygod

Postby Jacob Grumsen » Wed Mar 19, 2008 12:27:20

Hej Hockeygod

Ved ikke om vi ser igennem fingrene med hvad han laver, problemet er at at det han laver tit ligger lige på grænsen til en udvisning, uden at være det.
Men samtidig, ser man tit hævnagten, frem for hvad der bliver lavet først, dette synes jeg dog er blevet en del mindre efter vi har fået 4 dommersystemet.

Ved ikke om dette er svar< nok på dit spørgsmål.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby holmes » Wed Mar 19, 2008 9:51:50

Hej Grumsen

Tak for hurtigt svar.

I kampen igår, laver Mike Grey nogle dumme slag på en SE spiller, men bliver efterfølgende overfaldet af Eric Bertrand fra SE. Han får tilsyneladende 5 + GM. Bør han ikke have MP for det overfald. Ellers er det jo en ligegyldig straf med 3 sekunder tilbage af opgøret.

Og ja, jeg er Frederikshavnerfan, hvilket du nok også kan se ud af mine spørgsmål.
holmes

Postby hockeygod » Wed Mar 19, 2008 5:42:52

hva synes du om den måde at spille på? ville i dommere ønske at kunne straffe de ting så der ikk opstår større problemer senere som man f.eks. så i kamp 3 igår?? men igen den bertrand laver er jo ikke større end den dubkov laver i kamp 1
hockeygod

Next

Return to Dommer - Jacob Grumsen