Scoring efter tiden er udløbet.

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Scoring efter tiden er udløbet.

Postby JoE_Kaffe » Thu Sep 09, 2010 11:20:01

Hej Jacob

Min kæreste og jeg var ude og se onsdagens pokalkamp imellem WH og SE. I kampen scorede WH til 3-3 i sidste sekund eller rettere sagt efter tiden var udløbet. Dog blev Mads Bechs skud på mål "affyret" inden tiden var udløbet. Vi er efterfølgende kommet til, at snakke omkring reglerne vedrørende dette og kan ikke helt finde ud af det.

1. Skyldtes det godkendte mål, at dommerne mente, at pucken var over målstregen inden tiden var udløbet?

Eller

2. Så længe skuddet er foretaget inden tiden er udløbet - og pucken ryger over målstregen efter tiden er udløbet - vil det blive godkendt som mål?

Håber, at du forstår formuleringen på nr. 2. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg ellers skal formulere det :)

Mvh

Mads
JoE_Kaffe

Re: Scoring efter tiden er udløbet.

Postby Jacob Grumsen » Fri Sep 10, 2010 2:54:28

Hej JoE_Kaffe

For at godkende et mål, skal pucken være ovre målstregen inden uret står på 00:00

Så det er ikke nok at spilleren har skudt... men det er et dommerskøn om den er inde før eller efter "slutfløjtet"

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby JoE_Kaffe » Mon Sep 13, 2010 3:24:18

Tusind tak for svaret :-)
JoE_Kaffe

Postby Ishåki » Mon Sep 13, 2010 9:30:15

Det var så et rigtigt dårligt dommerskøn - for pucken blafrede først i garnet mindst ½ sek. efter at sirenen havde lydt. Jeg ved det med 100% sikkerhed, da jeg stod i hjørnet bag målet og klart hørte sirenen langt tid før at pucken var inde ensige - jeg vil faktisk vurdere at skuddet først faldt efter at tiden var udløbet...
Ishåki

Return to Dommer - Jacob Grumsen