Forsinkelse af spillet

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Forsinkelse af spillet

Postby Fisker Joe » Sat Sep 18, 2010 7:22:05

Nu var jeg med fanbussen nede og se kampen Bulldogs - whitehawks, og der var en enkelt hændelse som undrede os meget.

På et tidspunkt skyder vores nr. 44 pucken OP I TAGET og får 2 min for forsinkelse af spillet .

Er det ikke en fejl? Er det ikke kun hvis pucken bliver skudt ud over banden man skal have 2 min?

På forhånd tak for dit svar :)
Fisker Joe

Re: Forsinkelse af spillet

Postby JoE_Kaffe » Sat Sep 18, 2010 1:31:39

Hej Navnebror

Det samme skete i tv-kampen i mellem SE og AaB, så umidelbart vil jeg tro, at det ikke er en fejl :)
JoE_Kaffe

Re: Forsinkelse af spillet

Postby Jacob Grumsen » Sun Sep 19, 2010 10:13:49

Hej Fisker Joe og JoE_Kaffe

Det er rigtig hvis man skyder pucken i loftet så er der udvisning på samme måde som hvis man skød pucken ud over banden.
Den skal dog ramme loftet og ikke noget af det der hænger ned, så som reklamer og højtalere...

Det er kun i Forsvarszonen der gives udvisning for at skyde pucken ud, det vil sige det er tilladt at skyde pucken ud i Neutralzone og angrebszonen..

Der er ikke udvisning hvis man kommer til at skyde pucken i spillerboksen, Pucken skal skydes ud over glasset ud at den er rørt..

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen