Speciel situation

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Speciel situation

Postby tippo » Thu Mar 20, 2008 10:52:33

Har lige set en slutspilskamp (ikke DK).

Situationen som opstår skaber stor forvirring, så vil jeg gerne høre dig (Grumsen) eller andre om reglen, hvis det skulle opstå i DK (håber aldrig det sker).

Situationen er som følger:
Hjemmeholdet føre med 1 mål, der er 5 sek. tilbage af kampen,
face off i hjemmeholdets zone.
Pucken smides og udeholdet scorer og udligner, tror de.
Hornet i hallen, har imidlertiden lydt ca. 2 sekunder før tiden er udløbet.
Udeholdet mener de har scoret da tiden ikke er udløbet.
Hjemmeholdet mener tiden er udløbet, så målet bør annuleres.

Spm.:
Skal der dømmes mål, da tiden ikker er udløbet?
Skal målet annuleres, da signalet har lydt, selv om det var før tid?
Er det hornet i hallen der bestemmer slutsignalet, eller er det dommeren?
tippo
 
Posts: 4
Joined: Wed Jan 30, 2008 5:03:36
Location: Herning

Postby Magic » Thu Mar 20, 2008 11:08:30

Jeg sad med samme spørgsmål efter at have set kampen :lol:

Kommentatorerne snakkede om, at eksperter i hallen mente, der burde være dømt mål, men jeg er langt fra sikker på det er korrekt. Håber Grumsen kan kaste lys over sagen.
Magic
 
Posts: 4
Joined: Thu Mar 20, 2008 9:05:00

Postby Jacob Grumsen » Sun Mar 30, 2008 12:38:25

Hej Magic

Vil starte med at sige, at jeg ikke har slået dette op i nogen regelbog.
Men min sunde fornuft siger mig:
At det er tiden og ikke signalet der bestemmer hvornår kampen er slut, det vil sige at som du lægger det ud, så er der scoret for tiden er udløbet, og så SKAL der dømmes mål.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen
 
Posts: 396
Joined: Mon Jan 28, 2008 11:17:11


Return to Dommer - Jacob Grumsen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron