Snak mellem dommere og spillere under kampen.

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Virker det proffesionelt når dommerne står og hyggesnakker med spillerne på isen i løbet af kampen?

Ja
10
71%
Nej
4
29%

Total votes : 14

Snak mellem dommere og spillere under kampen.

Postby spxraf » Sun Mar 23, 2008 11:57:02

Hej Jacob.

Som gammel dommer i "eliteserien" synes jeg det er meget beskæmende at se den måde dommerne i dag, kører rundt og hyggesnakker med spillerne under en kamp.

Jeg har fra flere tilskuere, hørt at det nærmest ser ud til at I er venner, og sikkert skal ud og drikke en kold "fadbamse" efter kampen.

Især her i slutspillet, er der kommet meget fokus på det, godt hjulpet af mikrofoner på dommerne.

Det virker, for mig, ikke særligt proffesionelt at man kører rundt og hyggesnakker med spillerne, og jeg har flere gange måtte give mine med-tilskuere ret.

Hvad er din holdning til det?

Et lille ekstra spørgsmål.

Er der lavet om på reglen med at flytte face off ud af zonen når begge hold får en udvisning? Man ser ofte at der bliver givet en dobbeltudvisning i en af angrebszonerne, hvorefter face off bliver taget inde i angrebszonen. I gamle dage blev pucken da altid flyttet ud, idet det angribende hold jo også fik en udvisning. Og det var ikke kun i tilfælde af rush into the zone.
spxraf

Postby Jacob Grumsen » Sun Mar 30, 2008 12:34:39

Hej spxraf

Jeg synes på et måde det er okay at snakke, dig som tilskuer kan jo ikke se hvad der bliver snakket om, for det meste er det jo relevant med de spørgsmål som spillerne kommer med.
Men på den anden side går det også utrolig meget tid med det, og nogen spillere bruger det i deres spil for at få længere pauser og få mere luft.

Så det er en balance gang med hvornår man skal snakke og hvornpr man skal sende spilleren væk.

Nej der er ikke lavet om på reglen, man skal sørge for at det fejlende hold ikke får en fordel af at lave en lille forseelse.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen