"egne dommere"

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

"egne dommere"

Postby Slagteren » Sun Mar 13, 2011 7:32:31

Hej Gromsen jeg har lige en lille sætning inde fra et andet forum:

Der er kampstart kl. 16.00 i Frederikshavn med Jacob Grumsen og Asger Krog som hoveddommere. Husk, at tredje semifinale allerede spilles tirsdag aften kl. 19.30 i SE Arena.

Er der ikke noget med at Asger Krog er fra Vojens egen ?

Hvorfor kommer der ikke dommere fra andre klubber til sådan en kamp? Jeg har ikke lagt mærke til at dommerne dømmer for den klub de "kender", men det ser da kun nogen mærkeligt ud.
Slagteren

Re: "egne dommere"

Postby Jacob Grumsen » Sun Mar 13, 2011 11:27:57

Hej Slagteren

Nu er der svaret tidligere på dette under navnet "familie"...

Men tager den gerne igen... vi er en lille hockey familie her i Danmark, så alle vil altid have en relation til en eller anden klub, så derfor kan men ikke altid undgå at man har en dommer der på et eller andet tidspunkt har haft kontakt til en klub.

Vi har blandt "gamle" spillere der har spillet i flere klubber, hvilket tilhørs forhold skal de så have..

Jeg er selv fra Esbjerg, og har været spiller og træner i klubben, men dette går nu 14 - 16 år tilbage, og har idag ingen kontakt med klubben... selvom jeg kommer derude en gang imellem.

Det kan også tænkes at dommerne har børn derspiller i de forskellige klubber... dette kan ej heller undgåes...

Min holdning er...DE BEDSTE DOMMERE TIL DE BEDSTE KAMPE..
så kan man altid diskutere hvem der er de bedste dommere.. men det er der heldigvis et udvalg under DIU der bestemmer hvem der skal dømme hvilke kampe..

Håber dette er svar nok

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen