Delaying the game og diving

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Delaying the game og diving

Postby JoE_Kaffe » Sat Mar 26, 2011 2:46:55

Hej Grumsen

Jeg har et par spørgsmål vedrørende forsinkelse af spillet og diving.

1. Når en spiller, i egen zone, skyder pucken ud i spillerboksen og over plexiglasset der, vil det så give en lille straf? Har kigget regelbogen igennem og synes ikke, at jeg kan finde et svar på det. Altså udover, at det IKKE giver straf, hvis pucken ender i spillerboksen.

2. Jeg har set i omegnen af 30 kampe i indeværende sæson og forskellige forsøg på diving. En del af dem har givet straf til den ikke-divende spiller, men i andre tilfælde hvor divingen har været meget tydelig og ikke har udløst straf til modspilleren, har den dog heller ikke givet en straf for diving. Hvad skyldes det?

God weekend.
JoE_Kaffe

Re: Delaying the game og diving

Postby JoE_Kaffe » Sat Mar 26, 2011 5:36:03

Hej igen.

Har selv fundet svar til spørgsmål nr. 1, men vil dog stadig gerne høre svaret til nummer 2 :)
JoE_Kaffe

Postby Jacob Grumsen » Tue Mar 29, 2011 9:42:46

Hej JoE_Kaffe

Kan læse du selv fandt det ene svar, gør mit arbejde lidt nemmere :D

Ang spørgsmål 2, så kan jeg ikke give dig en forklaring...
Ud over at det kan være svært at se hvornår der "dives" og hvornår der ikke "dives".
Men kan kun være enig med dig i at det ikke skal være tilladt at "dive" så modstanderen evt for en udvisning..

Men nogen direkte forklaring kan jeg ikke give dig..

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby JoE_Kaffe » Tue Mar 29, 2011 1:12:57

Hej igen

Har fuld forståelse for, at det kan være svært, at se alt, da vinklen spiller meget ind. Og i bund og grund, er jeg nu glad for, at det ikke er mig, der står på isen som dommer :)

Jeg takker for svaret :)
JoE_Kaffe

Return to Dommer - Jacob Grumsen