advarsel eller "kammeratlig" samtale

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

advarsel eller "kammeratlig" samtale

Postby AK47 » Wed Oct 19, 2011 2:56:09

hej Grumsen

det er længe siden jeg har "drillet" dig, men jeg er altså nødt til at spørge om noget fra kampen igår mellem WH og AAB.

Der er cirka 3 minutter tilbage af et intenst lokalopgør, da Mads Møller i forbindelse med en blokering af Aabs målmand skubber WH's Kennie Chr. flere gang og til sidst ender Kennie liggende i nettet bagpå målet.

Dommer Gregersen fløjter flere gange mens skubberiet foregår, og da situationen er lidt mere rolig, så hiver Gregersen Mads Møller til side og Mads får "læst og påskrevet", men han bliver ikke udvist.

Findes der advarsler i ishockey, det mener jeg ikke, men når det er sagt, kan det så være fordi, at dommer Gregersen ikke ville afgøre kampen med en udvisning på det sene tidspunkt i kampen.

Jeg ved godt det er svært for dig at svare konkret på ovenstående, da du ikke var i hallen (ikke så vidt jeg ved i alle tilfælde), men jeg vil gerne høre din mening.

Håber du stadig har tid til at svare på vores "dumme" spørgsmål herinde, selvom du nu er blevet professionel :D
Janum sponseres af Nibe Festivalen - "Den lille fede"

Gå nu på pension Janum
AK47

Re: advarsel eller "kammeratlig" samtale

Postby Jacob Grumsen » Wed Oct 19, 2011 6:26:49

Hej AK47

Nej jeg troede slet ikke i ville bruge denne mulighed mere... så var da blevet lidt nervøs... men dejligt at der er EN tilbage igen :lol: :lol:

Der kan findes mange muligheder i denne sittiuation....

kunne for eksempel være at Dommeren ikke mener det ligger til en udvisning, men lige på grænse (grå zone) og derfor henstiller til spilleren at det var grænsen ....
Kunne også være, som du skriver at Dommeren ikke vil afgøre kampen med en udvisning, der skal man dog lige huske at hvis der er en udvisning, så skal den dømmes. For hvis man ikke dømmer udvisningen, så giver man jo det fejlende hold en fordel som de ikke burde have

Der findes ikke ordet "advarsler" i regelbogen, men Dommerne (inkl mig selv) giver ofte en lille henstilling til en spiller, hvis han ligger på grænsen til at få en udvisning.

Håber det gav lidt forståelse for det...

Og har selvfølgelig tid til dette, også selvom jeg er blevet "Semi professionel "

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Re: advarsel eller "kammeratlig" samtale

Postby AK47 » Fri Oct 21, 2011 10:46:01

Hej igen

tak for dit hurtige svar, og det var nok det jeg havde regnet med at få. :D

Hvis du så ser Gregersen, så sig til ham, at hans smil (til tider overlegne) ikke ser så godt ud, at han behøver at bruge det hele kampen, men han er jo ung og skal lære. :D

Håber snart at se dig i Vensyssel, vi trænger til at se nogle nye ansigter heroppe, så behøver jeg vist ikke at sige mere.
Janum sponseres af Nibe Festivalen - "Den lille fede"

Gå nu på pension Janum
AK47

Return to Dommer - Jacob Grumsen