Afventende udvisning

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Afventende udvisning

Postby aej » Thu Nov 03, 2011 12:53:13

Hej Jacob,

Jeg kan sagtens forstå hvis du helst ikke vil påpege en kollegas eventuelle fejl - men hvis det er en svensker gør det vel ikke så meget. :D

Her til aften var jeg i Malmø og så lokalopgøret mellem Malmø og Rögle. I starten af 2. periode spiller Rögle i power play 5 mod 4 da Malmø får en afventende udvisning. Mens Rögles fans desperat råber at Rögle bør aflevere pucken til en Malmø-spiller for at spille 5 mod 3, vælger Rögle at erstatte målmanden og spille 6 mod 4. Det lykkes Rögle at score mens der stadig var tid tilbage på den første udvisning. Dommeren vælger så at annullere den første udvisning på grund af målet og i stedet effektuere den afventende udvisning således at Rögle efter scoringen fik to hele minutter i spil 5 mod 4. Jeg mener at det burde have været den afventende udvisning der blev annulleret pga scoringen. Hvad siger du?
aej

Re: Afventende udvisning

Postby Jacob Grumsen » Thu Nov 03, 2011 5:26:34

Hej AEJ

Nej det er fuldstændig rigtig som dommeren vælger at gøre..

Den spiller der sidder i boksen, (den første udvisning) kommer på isen hvorimod den spiller som har en udvisning på armen, afventede, han må en tur til afkøling i boksen.

For at huske det.. først ind ... først ud......... altså den første idømte udvisning, ifl kamprapporten/kampuret, annulleres ved målscoring.

Vi bruger den samme regel her hjemme.. :)

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen