Velkommen til Nordjylland

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Velkommen til Nordjylland

Postby AK47 » Thu Dec 22, 2011 9:04:35

hej Grumsen

dejligt at se du stadig kan lokkes til Vensyssel.

Vi glæder os til at se dig, og du kan kun gøre et godt indtryk, vi er ikke så godt vant heroppe. :wink:

Vi ses, og jeg skal nok prøve ikke at råbe alt for meget efter dig :D
Janum sponseres af Nibe Festivalen - "Den lille fede"

Gå nu på pension Janum
AK47

Re: Velkommen til Nordjylland

Postby AK47 » Thu Dec 22, 2011 10:09:12

AK47 wrote:hej Grumsen

dejligt at se du stadig kan lokkes til Vensyssel.

Vi glæder os til at se dig, og du kan kun gøre et godt indtryk, vi er ikke så godt vant heroppe. :wink:

Vi ses, og jeg skal nok prøve ikke at råbe alt for meget efter dig :D

Hej Grumsen

Super at se dig heroppe, og dejligt du gider bruge din tid herinde, meeeeeeeeeeeeeeeeeen

det var da vist ikke din bedste aften eller hvad.

og jeg må jo bare sige, at Janum er jo ikke langt fra Jeres standard.

og så lige til sidst, jeg glæder mig til julen er overstået, så du og Jan får lagt Jeres alt for store øre på loftet igen.

Og så bare lige til allersidst rigtig glædelig jul - det var trods alt ikke Jeres skyld vores målmand ikke kunne gribe. :shock:

Gå nu på pension Janum
AK47

Postby JoE_Kaffe » Fri Dec 23, 2011 6:07:51

Ynkeligt!
JoE_Kaffe

Postby Ishåki » Sat Dec 24, 2011 9:12:19

AK47s indlæg eller Grumsens indsats...? :wink:

Jeg så ikke kampen forleden, men tror ikke at dommerne har været ret meget anderledes end de plejer. Men da jeg læste indlægget tænkte jeg straks: "sikke en klaphat..."
Scanel Hockey Arena - også kaldet "Helvede i Nord" - nok mest pga. Danmarks ringeste tilskuerforhold...
Ishåki

Postby JoE_Kaffe » Sat Dec 24, 2011 12:51:41

Må hellere lige pointere, at jeg hentyder til posten fra AK47, selvom du nok havde spottet det, Ishåki :D

AK's vurdering af indsatsen af dommerparret er jo sørgelig. Regner han med, at Grumsen tager en SÅ subjektiv og "dybdegående" analyse seriøst? Kan læse andetsteds at der var dommerbedømmer på og hvis indsatsen fra dommerparrets side har været ringe, så er dette selvfølgelig blevet påpeget..

Kan kun opfordre til, at man en gang imellem smider de farvede briller og prøver at vurdere de forskellige kendelser, så objektivt som muligt..

Er sq efterhånden ved, at være træt af, at høre på: 'Flest udvisninger til modstanderen = god dommer.. Flest udvisninger (eller bare udvisninger) til os = elendig dommer og burde være i 1. division'.

og jeg må jo bare sige, at Janum er jo ikke langt fra Jeres standard

Faktisk kan jeg tilslutte mig denne vurdering fra AK47, men det er nok lidt i den anden ende af, hvad han mener. For jeg synes at Janum har dømt hæderligt indtil videre i denne sæson. Nok ikke uden grund, at han var en af dem, der røg igennem nåleøjet inden sæsonstarten :)
JoE_Kaffe

Postby AK47 » Sat Dec 24, 2011 4:25:01

hej igen

det er jo dejligt at se lidt reaktion på indlæggene.

Der skal ikke være nogen som helst tvivl om, at jeg ser Grumsen, som en af Danmarks bedste dommere, om ikke den bedste.

Men helt ærligt, 10 minutter for dårlig opførsel til Mads Bech med 30 sek tilbage, der var ørene for store.

Hvis vi så skal kommentere lidt mere på kampen mod Odense, så mener jeg faktisk at Jan A og Grumsen var lige gode/dårlige til begge sider. Der var rigtig mange frustrationer mellem spillerne, og dem fik de aldrig styr på.

Når alt kommer til alt, så er dommerne på det niveau som de er, og som en af jer skriver, så er det klart, at man ser med "sit" holds øjene, men jeg mener bare, at vores dommere er alt for svingende.

Og om det så er spillerne der ikke har respekt eller dommerne der ikke sætter sig i respekt, men hvorfor skal vi i hver eneste kamp bruge masser af tid på at se, at dommerne ikke vil slippe pucken ved face-off. :?:

Til slut skal der også lyde et glædelig jul til jer to "eksperter"

Gå nu på pension Janum
AK47

Postby Ilya Dubkov » Wed Dec 28, 2011 12:28:59

Vi kan hvis hurtigt blive enige om at Grumsen/Andersen havde meget at se til i denne kamp der refereres til. De løste opgaven fornuftigt, selvom der naturligvis var ting vi andre så med andre briller end de gorde. Derfor nok også godt at de er dommere og ikke vi :-)

Mht. Mads Bechs 10-min udvisning 30 sekunder før tid. Selvfølgelig skal han have den. Det har intet med store øre at gøre. Der er tidligere i kampen givet 10-min for noget lignende. Så derfor skal dommerne holde deres linje og sende Mads samme vej. Flot og helt efter bogen dømt.

Vi kan altid diskutere kendelser. Jeg var sgu heller ikke enig i dem alle sammen, men når alt kommer til alt, så var det en svær kamp at være dommer i, og de løste i mine øjne opgaven gangske glimrende.
Ilya Dubkov

Return to Dommer - Jacob Grumsen