Sarte ører

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Sarte ører

Postby BlueIce » Wed Feb 15, 2012 5:33:24

Kære Jacob
Jeg undrer mig over en kendelse i kampen tirsdag mellem Sønderjyske og EfB. En Esbjergspiller tackles ureglementeret op i bandet: Game misconduct. En Esbjergspiller brokker sig voldsomt over afgørelsen: Matchstraf.
Så læren er, at det koster mindre at køre i ryggen af en spiller end at snakke med dommeren.
Jeg er ikke i tvivl om, at Esbjergspilleren har talt over sig. Jeg siger heller ikke, at han ustraffet må overfuse en dommer. Men det virker mærkværdigt, at det er billigere at skade en spiller end at råbe til en dommer. Med mindre selvfølgelig at dommerne fik ondt i hovedet og hjernerystelse, så han ikke kan dømme de næste par måneder. Det er jo den risiko, spillerne løber ...
BlueIce

Re: Sarte ører

Postby Jacob Grumsen » Thu Feb 16, 2012 10:59:29

Hej BlueIce

Nu er det hverken mig der dømmer den ene eller den anden udvisning, men bakker dog min makker op.

Udvisningerne er jo vurdering hvor hård den er, og dermed hvor meget der skal gives i straf... det var den ene :)

Ang den sidste... brokkede han sig kraftig.. og blev til sidst agressiv over for både dommere og liniedommere.. og det koster altså en Matchstraf, om man så er enig eller ej

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen