Kampe ved mål

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Kampe ved mål

Postby 3jw1n » Thu Mar 08, 2012 1:34:13

Hej Grumsen.
Er der bevidst for nogle år siden lagt øget fokus på de "små" slagsmål. der er foran mål efter afsluttet spil(fløjtet)? For jeg savner da lidt de kampe som i 90'erne var der inde. Hvilket jo ikke er som sådan til fare for spillerne men giver lidt ekstra gnist og tænding.
Tror det har været vendt flere gange, men ser du som dommer flere tacklinger højt på kroppen, hoved og nakke, siden vi har fået alle de hjernerystelser ? For der har da været en eksplosion specielt i år.
Jeg har min egen teori om at der kan gøres meget i træningslokalerne, hvor der måske bør flyttes fokus over på de beskyttende muskelgrupper og ikke så meget i POWER muskler. Men det er jo en anden snak.
Endnu engang tak for du står til rådighed for os hockey fans der ikke magter hele reglbogen.
3jw1n

Re: Kampe ved mål

Postby Jacob Grumsen » Thu Mar 08, 2012 6:06:36

Hej 3jw1n

Det er tilladt at have disse "små" slagsmål inde foran mål, dog alt med måde.. og det er et dommerskøn, hvornår spillerne går over grænsen :)

Synes der har været en del tacklinger på overkroppen denne sæson, samtidig er spillet blevet hurtigere i midt zonen, som også er med til at gøre dette lidt mere farligt i denne..

Men om alle de hjernerystelser har været der eller om der er gået inflation i det, det kan jeg ikke svare på, da jeg ikke har set hverken tacklingen eller spilleren bagefter.
Men enig i at der har været mange, og spillerne skal huske at passe på hinanden, så vi også har vores sport i fremtiden

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby 3jw1n » Tue Mar 13, 2012 11:03:51

Tak for svaret, mon ikke der kommer flere spørgsmål herfra under semi- og finaleserien. Der er jo altid nogle episoder som vi fans ikke forstår ? Eller vil forstå :D
3jw1n

Postby Jacob Grumsen » Tue Mar 13, 2012 11:20:09

Hej 3jw1n

Jeg skal gøre mit bedste for at svare på dem lige så hurtigt jeg kan :D

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen