Puck i loftet eller lignende.

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Puck i loftet eller lignende.

Postby Queue » Tue Mar 13, 2012 11:20:41

Hej Grumsen,

Jeg har forsøgt at læse på "forsinkelse af spillet" (554c), men jeg kan simpelthen ikke gennemskue det i forhold til det jeg ser.

Er der forskel på om pucken rammer loftet, en planke, banner eller højtaler osv.

Betyder loftshøjden noget?

Betyder det noget om pucken derefter falder ned på eller udenfor banen?

Håber på at du kan hjælpe! Tak for din altid god hjælp!
Queue

Re: Puck i loftet eller lignende.

Postby Jacob Grumsen » Thu Mar 15, 2012 9:02:58

Hej Queue

Her hjemme i DK har man vedtaget at hvis pucken bliver skudt direkte ud af banen over glasset ( altså ikke i spillerboksen) så skal der idømmes 2 min.

Bliver pucken skudt op i loftet, så skal pucken skydes direkte op i loftet, den må gerne ramme alt det der hænger ned fra loftet såsom højtaler, reklamer, m.m.
Så har vi skøjtehaller med lave lofter, eks Hvidovre, her må pucken gerne ramme en bærende bjælke, det mener den skal helt op "igennem" loft konstruktionen og ramme loftet før der er udvisning..

Håber det giver lidt mening

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby thechamp » Thu Mar 15, 2012 9:17:57

Det er lidt urealistisk men hvad hvis den rammer noget under loftet feks. Højtaler eller bjælke i loftet og går i mål

Til sidst vil jeg sige tak for i år vi tabte jo desvære i kamp 7 og vi ses forhåbentlig næste år
thechamp

Postby Jacob Grumsen » Thu Mar 15, 2012 10:36:21

Hej thechamp

Spillet vil stadig blive stoppet hvis den rammer noget der hænger fra loftet, det vil bare ikke medføre en udvisning, der skal den helt op i loftet :)

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Queue » Thu Mar 15, 2012 5:31:09

Mange tak for svaret! Det passer nogenlunde med det jeg har set tror jeg!

Hvis jeg så må være lidt pedantisk. Jeg er med på, at der ikke er udvisning, hvis man rammer f.eks. en højtaler, der hænger UNDER den bærende konstruktion. Men hvad nu hvis højtaleren hænger INDE I den bærende konstruktion som f.eks. i Herning?
Queue

Postby Jacob Grumsen » Thu Mar 15, 2012 11:48:44

Hej Queue

Hvis den hænger inde i konstruktionen, så er der stadig ikke udvisning.. for hvis kontruktionen er bygget ned som i Herning... så skal pucken HELT op i taget for at der er udvisning
Jeg vil henvise til konstruktionen som der er i Hvidovre, der er selve konstruktionen langt nede... og der rammer pucken tit...

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Queue » Fri Mar 16, 2012 1:27:29

Takker mange gange!!!

Er bestemt blevet klogere, men måske også lidt forvirret ;)

Skal måske lige læse til bygningskonstruktion først, men er nok for gammel :)
Queue

Postby Jacob Grumsen » Fri Mar 16, 2012 10:00:25

Hej Queue

Det du skal tænke på her ( så du ikke bliver forvirret ) er at pucken skal helt op i loftet og ramme før der er udvisning, alt hvad der er konstruktion og hvad der hænger ned fra loftet det tæller ikke med

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Boogeyman » Fri Mar 16, 2012 10:11:34

Jeg melder mig lige ind :)

Hvis vi ser i SE-arena f.eks., hvor det er umuligt at få pucken helt op på loftet, pga. Det spindelvæv af metalbjælker (eller hvad der nu er). Her er de vel en bærende del af konstruktionen, så hvis de rammes skal det vel give udvisning qua deres ekstreme højde over banen? Det er så at sige umuligt at fyre den igennem der og ramme loftet, medmindre man virkelig gør sig umage.

Tillægsspørgsmål: Når man ser haller som se-arena og Gigantium med ekstremt højt til loftet. Har vi så ikke tale om en lidt overfladisk og måske subjektiv regl?

Tak for din medvirken i panelet.

Mvh. Boogeyman
Boogeyman

Postby Jacob Grumsen » Fri Mar 16, 2012 12:43:26

Hej Boogeyman

Reglen er at hvis du skyder pucken direkte ud fra egen forsvarszone, så skal du idømmes to min for forsinkelse af spillet.

Skulle en skøjtehal være lav loftet, hvor muligheden er at skyde den i loftet, så skal den skydes op i loftet og altså ikke i konstruktionen, som man eks ser i Herning og Hvidovre.
Vi er enige om at de nye haller som er bygget i Vojens og Ålborg, der skal man gøre sig rigtig umage for at få den derop..

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Next

Return to Dommer - Jacob Grumsen