Håndpasning

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Håndpasning

Postby 3jw1n » Tue Mar 27, 2012 10:04:58

Hej Grumsen
Jeg sad og så den sidste semi mellem Herning og Vojens, hvor der bliver dømt en håndpasning i egenzone, sådan som jeg ser det ? Hvorfor bliver den dømt? Det er vel lovligt at håndpasse i egenzone ?
Tror ikke det var dig der dømte den, men man kunne hører du lige spurgte til den over jeres invoice. Hvilket leder mig over til mit eget spørgsmål, hvad du synes om det ? Bliver det lidt for meget show når i skal kalde udvisningerne ud til publikub eller er det bare en del af der er kommet for at blive, for det hjælper vel også jer lidt ?
Har et sidste spørgsmål som er til det omdiskutterede slutspil med de "mange og lange pauser", mener du personligt at det er positivt eller negativt med disse pauser?

MVH
Peter Vester
3jw1n

Re: Håndpasning

Postby Jacob Grumsen » Tue Mar 27, 2012 1:39:12

Hej 3jw1n

Ang håndpasning, så er det mig der dømmer den, og det er fejl, der må gerne laves håndpasning i egen zone :oops:

Med hensyn til vores interne samtale mulighed, er vi alle begejstret for det, for vores kommunikation bliver meget nemmere.
Eksempel når der er en udvisning, så siger dommeren hold og nummer og begge liniedommere kan så høre det, og hente spilleren
Et andet eksempel, er at hvis den ene dommer, lader spilleret køre bag om ryggen, så kan den anden dommer meddele, hvis der sker noget eller ej bag ryggen på ham.
Så indtil nu er vi meget begejstret for muligheden
Om det med at det bliver meddelt i hallen bliver godt, det indebærer at vi får teknikken til at virke med lydmanden og det kræver lidt tilpasning, men skal nok virke..
Synes det er med til at løfte "underholdningen" lidt op, og i bund og grund er hockey kampe underholdning, og kan vi dommere være med til det, så gør vi det gerne....

Jeg ville genre at kampene lå lidt tættere på hinanden, det giver også os dommere en stort afbræk, at holde de lange pauser.
Jeg håber personligt de ændrer det til næste sæson, men har jo også kunnet læse at holdene er meget utilfreds med det, så mon ikke vi går tilbage til en anden form næste år..

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby 3jw1n » Tue Mar 27, 2012 2:41:45

Hej
Tak for de svar, og undskyld jeg fremhævede den håndpasning. :D Jeg sad bare og undrede mig om der var sær regl når pucken ikke blev flyttet i neutral zone, skal den ikke det ved dommer fejl ;)
3jw1n

Postby Jacob Grumsen » Tue Mar 27, 2012 2:57:16

Hej 3jw1n

Jo det skal den.. men i nuet var det jo ikke en dommerfejl, var jo sikker på jeg havde ret.. 8) 8) 8)

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen