Burde du dømme i Herning?

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Burde du dømme i Herning?

Postby Trueblue » Mon Apr 09, 2012 9:42:11

Hej Jacob

Jeg undre mig lidt over, hvorfor at du tager til Herning for at dømme, du har tydligtvis et anti parti i mod i sær Jason Walters, da han næsten skal have rykket hovedet af før at du dømmer noget.

Og den tackling han laver på smedegaard, hvordan kan du lige dømmme den til en roughing, knægten er næsten 2 meter og bliver ramt rent af Jason, så han tipper over i boksen?

Måske er jeg meget farvet, men synes godt nok at du har tabte kager både i aften og i serien i mod sønderjyske.

Ser frem til dit svar, samt alle de andre der leger dommer herinde.

MVH

T
MVH

TrueBlue
Trueblue

Re: Burde du dømme i Herning?

Postby JoE_Kaffe » Mon Apr 09, 2012 9:53:19

Det var de 2 ekstra skub, som Jason gav Morten, da han "sad" på banden, der medførte en straf på 2 minutter.. Og ikke selve tacklingen.. Det var rimelig åbenlyst.

Og tak fordi du glæder dig til et svar fra os :D
JoE_Kaffe

Postby Jacob Grumsen » Mon Apr 09, 2012 11:22:39

Hej Trueblue

Jeg vil som udgangspunkt ikke svare på dit indlæg.

Ellers er det svaret med hensyn til udvisning af en bruger af siden

Hilsen
Jacob Gurmsen
Jacob Grumsen

Postby Møller13 » Tue Apr 10, 2012 11:55:47

Hej Jacob!

Jeg tænker lidt på med hensyn til Jasons tackling igår, hvis nu denne tackling var blevet lavet op af banden og skubbet bagefter, ville du så også have dømt den?

Tak fordi du stiller dig til rådighed til vores spørgsmål!
Møller13

Postby Jacob Grumsen » Tue Apr 10, 2012 2:27:06

Hej Møller 13

Nu ville tacklingen ikke have været den samme hvis den var blevet lavet op af banden, så ville det ikke være muligt at tackle modstanderen ud i boksen på samme måde :)

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Møller13 » Tue Apr 10, 2012 3:21:14

Hej igen og tak for det hurtige svar!

Jeg formoder at du dømmer udvisningen for tacklingen elller tager jeg fejl?

I så fald burde denne udvisning jo ikke dømmes på hvorvidt om Smedegaard falder ud i boksen for det er jo kun fordi det er en to meter høj mand, som den bliver lavet på ellers ville dette jo ikke have været muligt, da en mand på 1,80 m ikke ville kunne blive kastet over. Fordi at hans hofte vil være under bandens højde, håber du forstår mig! :)

I forbindelse med ovenstående vil jeg så gerne have svar på hvor i regelbogen der står at man ikke må tackle, så en mand ryger ud i spillerboksen, for det er jo samme type tackling som en normal?
I udlandet og specielt i NHL ser man jo tit disse tacklinger til stor jubel fra tilskuere, derfor stiller jeg mig lidt uforstående...

Vh Møller13
Møller13

Postby Jacob Grumsen » Tue Apr 10, 2012 3:33:46

Hej Møller13

Jeg vil lige slå fast, når alle nu henviser til NHL... vi spiller i DK hvor vi spiller efter regelbogen fra IIHF/DIU. I NHL spiller de efter regelbogen efter NHL.
Tager vi Nordamerika, så har næsten hver Liga derovre, deres egen regelbog, og svær at sammenligne med den vi bruger her hjemme..

Sleve tacklingen og havd der sker efterfølgende, dømmes efter regel 528, g

En spiller, der anses for skyldig i unødvendig voldsomhed, skal efter dommerens skøn idømmes:

lille straf (2 min)
eller
dobbelt lille straf eller (2+2)
stor straf + automatisk game misconduct (5+20)

Hilsen
Jacob Grumsen
(2 min.)
(2 + 2 min.) (5 + GM)
Jacob Grumsen

Postby NicRMB » Tue Apr 10, 2012 3:44:44

Den var da helt korrekt dømt. Han står jo og skubber ham helt ned under stolene efter tacklingen... Faktisk synes jeg som sådan rimelig neutral at I dømte glimrende, den eneste som undrede mig var den 5+game for highsticking, synes ikke den var til mere end 2 eller 2+10 :)
NicRMB

Postby Møller13 » Tue Apr 10, 2012 4:43:59

Jeg vil lige slå fast, når alle nu henviser til NHL... vi spiller i DK hvor vi spiller efter regelbogen fra IIHF/DIU. I NHL spiller de efter regelbogen efter NHL.
Tager vi Nordamerika, så har næsten hver Liga derovre, deres egen regelbog, og svær at sammenligne med den vi bruger her hjemme..

Ved jeg selvfølgelig godt men tacklingen bliver jo også set rundt om i Europa som vel dømmer efter IIHFs regler...

Men tak for det svar jeg fik, ville dog stadig gerne have haft svar på om den ville have været dømt hvis den var sket op ad banden, men jeg lader den ligge, da vi nok ikke vil blive enige :wink:

Igen tusind tak for at du gider at svare på vores spørgsmål! :)
Møller13

Postby Queue » Wed Apr 11, 2012 7:24:11

Jeg har en udmærket sideplads bag HBFs bænk og det er helt tydeligt at dommerens arm ikke kommer i vejret på selve tacklingen. Det er først efter spilleren jo egentlig er sat ud af spillet, at Jason får en hjerneblødning og helt unødvendigt "hjælper" spilleren helt ud i boksen, at armen kommer i vejret.

Jason tvinger jo desværre kendelsen frem. Han kunne bare styre sig!
Queue

Next

Return to Dommer - Jacob Grumsen