Dommer Allan Smith

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Dommer Allan Smith

Postby BO » Mon Apr 21, 2008 6:54:52

Hej Jacob,

Nu har Allan Smith fået BTs gyldne fløjte, hvad synes du om den udnævnelse?

Hvad synes du Allan Smith har tilført de danske dommere i år?

Fordele og ulemper ved at få dommere udefra gennem en hel sæson?

Hvilken udvikling skal der ske med de danske dommere i næste sæson? hvor er I på vej hen? :)

BO
BO

Postby Jacob Grumsen » Sun Apr 27, 2008 11:03:11

Hej Bo

Synes som så det er okay han fik den, når jeg nu ikke gjorde :D
Fløjten uddeles af Peter Fredberg fra Bt, det er ham der enerådig bestemmer hvem der skal have den.

Jeg synes Alan Smith har givet os en anden synsvinkel på det at dømme, dommere fra Canada har en anden dommer opvækst end os her hjemme.
Samtidig var det godt at have ham med i opstarten af 4 dommer systemet, da han havde en erfaring med fra Canada, som han gav videre til os.
Der har den forgangende sæson, været udtaget en lille gruppe dommer, til et projekt (projekt TopDommer), disse dommere har også haft en tæt kontakt til Alan Smith gennem sæsonen

Kan ikke lige i skrivende stund komme i tanke om nogen fordele og ulemper ved det, men vender i givet fald tilbage med dem.

Vi skal både som Dommerklub og Dommerudvalg (DIU) arbejde videre med de ting som er startet gennem denne sæson.
En af tingene var, hvis du spørger mig, at lave endnu en ny kontrakt med Alan Smith, og evt lave nogle hel/halv tids kontrakter for de danske dommere.
Ligaen er på ganske få år blevet mere professionel, her har vi dommere desværre ikke været i stand til at følge med i samme tempo, men det går den rigtige vej.
Spillerne er for de flestes vedkommende fuldtids professionelle, hvor imod dommerne har deres job de skal passe ved siden af.
Men lad os se hvad der sker i løbet af sommeren.....

En rigtig god sommer herfra

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen