karantæne ved anden misconduct

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

karantæne ved anden misconduct

Postby peterplys » Mon Sep 17, 2012 2:48:44

Hej Jacob.

Tak fordi du står til rådighed herinde :D .

Kan du forklare mig hvordan Shane Sims fra Aalborg Pirates kan være spilleberettiget til tirsdagens returkamp med Frederikshavn Whitehawks.

Han fik i første kamp 2 5 minutters straffe + 20 min /(altså Misconducts) 1 for checking to head og en for roughing.

I følge regelbogen stk 505 udløser misconduct nr 2 automatisk karantæne eller er der noget jeg har misset her?

Mvh. Peterplys
peterplys

Re: karantæne ved anden misconduct

Postby Jacob Grumsen » Mon Sep 17, 2012 10:19:06

Hej PeterPlys

Snakker vi træningskamp eller snakker vi pokal kampe ??

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby peterplys » Tue Sep 18, 2012 5:35:00

Hej Jacob.

Vi snakker om den igang værende pokalturnering, hvor Shane Sims fra piraters fik 2 gange 5+20 minutters straffe i den første kamp i fredags mod whitehawks. En for checking to head og en for en efterfølgende roughing. Det skete selvfølgelig lige efter hinanden ellers er det jo ikke nemt at nå :0).
Whitehawks appellerede i går fordi de ville have straffen for checkIng to head opgraderet til 5+25 med efterfølgende karantæne til aftenens returkamp. I går blev appellen afvist og hockeyligaen.DK skriver han er spilleberettiget. Det forstår jeg ikke helt da der i regelbogens paragraf 505 står at misconduct nummer 2 automatisk giver karantæne i næste kamp i næste turneringskamp.

Hvordan kan Sims så være spilleberettiget?
Er pokalturneringen ikke en iihf turnering så karantæner først skal afsones når hovedtuneringen starter op som det feks er med træningskampene?

Mvh. Peterplys
peterplys

Postby Jacob Grumsen » Tue Sep 18, 2012 7:39:54

Hej Peter Plys

Jeg har løst dit spørgsmål.... her drejer det sig om kampe der hører under iIHF, altså her snakker vi om et evt VM eller anden turnering de arrangere.
Og altså ikke vores egen turnering her hjemme..

Citat regelbogen:
2. I IIHF’s mesterskabs- og turneringskampe skal en spiller, der idømmes sin anden game misconduct, automatisk udelukkes fra deltagelse i holdets næste mesterskabs- eller turneringskamp.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby JoE_Kaffe » Wed Sep 19, 2012 8:16:17

Et relevant spørgsmål er vel, hvorfor det overhovedet står i bogen, hvis det alligevel ikke gør sig gældende i Danmark? :)
JoE_Kaffe

Postby Jacob Grumsen » Thu Sep 20, 2012 10:00:31

Hej JoE_kaffe

Det gør den fordi vi bruger samme regelbog som man bruger til VM rund tom i verden. og denne er oversat direkte.. derfor er det med...
Dog har man i DK tilføjet lidt, men som udgangs punkt er det samme regler som når de danske spillere/dommere er ude og spille/dømme i verden

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby JoE_Kaffe » Thu Sep 20, 2012 4:50:29

SÅ blev jeg lidt klogere.. Tak for input :)
JoE_Kaffe

Return to Dommer - Jacob Grumsen