På vejne af Denhvidehøg

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

På vejne af Denhvidehøg

Postby Hockeymagasinet » Wed Feb 20, 2013 4:21:05

*Denhvidehøg har haft svært ved at logge ind, så han har spurgt på mailen om vi vil spørge for ham.

Hej Grumsen

Jeg har set mange ishockey kampe gennem de seneste 15 år, men husker heldigvis ikke en dommerkendelse lignende den der udløste Sønderjyskes sidste powerplay igår.

Jeg er WH fan, men prøver så vidt muligt at se udvisninger mm, med neutrale briller.

WH kører rundt med pucken, og har gang i et angreb, hvor dommeren hæver armen, for afventende udvisning. Der går ca. 10-15 sekunder, hvor WH har pucken, og det formodes naturligvis at det er Sønderjyske der har en afventende udvisning på vej efter dobbelt slashing, men istedet bliver der pludselig fløjtet, og WH 61 bliver udvist.

Det er mig en gåde hvordan det overhovedet kan lade sig gøre at der er afventende udvisning på vej til det hold der har pucken, og så i 10-15 sekunder, jeg håber du kan give et fornuftigt svar.

Med venlig hilsen
Denhvidehøg
Hockeymagasinet

Re: På vejne af Denhvidehøg

Postby Jacob Grumsen » Wed Feb 20, 2013 4:34:22

Hej DenHvideHøg

Jeg var selv med i kampen, dog ikke mig der idømte udvisningen...

Men hvis du mener der er gået 10 - 15 sek... inden spillet stoppes... og FW var i puck besidelse.. så er det en fejl....

Der sakl fløjtes af når det fejlende hold er i puck besiddelse... de skal have kontrol over pucken og ikke "bare" deflektere den..

Håber dette hjalp lidt på forståelsen

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen