fwh-herlev

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

fwh-herlev

Postby Ishåki » Sat Mar 02, 2013 12:11:21

Hej Grumsen.
Vil du lige udrede en situation for mig vedr. udvisninger i 1. kvartfinale mellem FWH og Herlev. Sagen er som følger - hvilket også fremgår af den officielle kamprapport:
I tiden 30:24 får FWHs #7 en 2+2 min.
I tiden 30:31 får Herlevs #16 en 2 min.
I tiden 30:55 scorer Herlev i spil 4 mod 4 (der er ikke andre spillere udviste end nævnte)
FWHs første 2 min. udvisning ophæves pga. scoringen, og den næste 2 min. udvisning påsættes uret, hvorefter der fortsættes med spil 4 mod 4.

Er det virkelig korrekt, at FWHs første scoring bliver ophævet ved Herlevs scoring. Man spiller jo ikke i undertal, hvilket efter mine begreber er en betingelse for at en scoring kan ophæve en udvisning. Burde udvisningen ikke blot have kørt videre...?
Scanel Hockey Arena - også kaldet "Helvede i Nord" - nok mest pga. Danmarks ringeste tilskuerforhold...
Ishåki

Re: fwh-herlev

Postby Jacob Grumsen » Sun Mar 03, 2013 7:23:45

Hej Ishåki

For at kunne annullere en udvisning på uret, så kan man stille sig 3 spørgsmål:

1. Afsoner holdet en lille udvisning ?
2. Spiller holdet i undertal, med enten en lille straf eller en holdstraf ?
3. Er der scoret mål ?

Hvis man kan svare JA til AlLE ovenstående, skal den første lille udvisning afsluttes på uret, undtaget hvis et mål er scoret på straffe slag eller hvis andet er nævnt i regel 502, b

Som du kan læse ovenfor, så skulle de to min ikke have været annulleret, da holdet ikke er i undertal på isen..

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Ishåki » Tue Mar 05, 2013 3:58:30

Hej Grumsen.
Jamen det mente jeg heller ikke at den burde - men dagens dommer var åbenbart af en anden opfattelse. Men det betyder, at Herlev rent faktisk blev snydt for 1:29 minutters powerplay. Er der nogen sanktionsmuligheder her bagefter, eller er dommerens afgørelse endeligt?
Tak for svaret - og tak for mange års god indsats når nu du stopper efter sæsonen. Dommere er notorisk udskældte, men du har nu ikke været den "værste"... :D
Scanel Hockey Arena - også kaldet "Helvede i Nord" - nok mest pga. Danmarks ringeste tilskuerforhold...
Ishåki

Postby Jacob Grumsen » Wed Mar 06, 2013 8:36:46

Hej Ishåki

Nej lige her kan man ikke ændre noget i forbindelse med kampen .... I ovenstående sitt der er sommerens ord endegyldigt :)

Nu skriver du jeg stopper.. Det har jeg nu ingen planer om at gøre .... Regner med jeg bliver ved mange år endnu ... Føler mig stadig ung...
Så i slipper ikke for st råbe efter mig endnu :D

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Ishåki » Wed Mar 06, 2013 12:41:52

Nå for søren, undskyld at jeg pensionerede dig før tid. Synes bare jeg havde læst det et sted, men det var måske den anden towlige sønderjyde Asger Krog...
Ishåki

Return to Dommer - Jacob Grumsen