Et par spørgsmål.

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Et par spørgsmål.

Postby MacReady » Tue Apr 09, 2013 12:59:46

Først tillykke med comebacket i serien. Kan du holde varmen? :D

Et par ting der undrer mig efter at have fulgt ikke bare finale, men også kvart -og semifinaleserierne.

1. Der er mange tilfælde efterhånden, hvor der ikke er offside, eller kendelsen er meget tvivlsom. Hvorfor er man i lille Danmark, så hurtig til at dømme dem? Ser man f.eks. NHL kampe, virker indstillingen modsat, er man i tvivl, kommer det den angribene part til gode.

2. Ved iceing, oplever man gang på gang at holdet der har begået den, trækker tiden ved at "misforstå" at de ikke må skifte ud og på den måde forhindrer en hurtig spil afvikling. Hvorfor slår man ikke lidt mere konsekvens ned på dette? Hele idéen i, at man ikke må skifte kæden, går vel tabt når man kan trække tiden ved at skøjte rundt, diskutere lidt og på den måde få luften igen?

Tak for nogle gode svar og indsats på isen.
MacReady

Re: Et par spørgsmål.

Postby Jacob Grumsen » Wed Apr 10, 2013 7:50:57

Hej MacReady

Her kommer svar på dine spørgsmål:

1.
Nu skal liniedommeren tage beslutningen her og nu.. der er ikke tid til at stå og evaluere om den er inde eller ude..
Nu ved jeg jo ikke om du har set det på tv eller i hallen... men er det eks på tv, så bliver den vist flere gange i langsom. og skulle det være en fejl, så er det nemt at se den der.
Står du i hallen, så ved jeg da selv at det er nemmere at sidde derude, da man lige kan snakke med sin makker om det.. hvorimod på isen, der skal man beslutte sig her og nu..

2. Vi er enige om at der er hold der prøver.. som reglen er så kan vi kke idømme holdet en straf, men kun vise spillerne tilbage i spillerboksen... DOG hvis det er det samme hold der gang på gang prøver det.. og det bliver et stort problem i kampen, kan vi tildele holdet en straf for forsinkelse af spillet.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen