Ny sæson

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Ny sæson

Postby 3jw1n » Thu Aug 22, 2013 3:01:53

Hej Jacob
For det første velkommen tilbage.
Jeg tænkte på hvordan forberede i jer til en sæson ?
Er i inde og søge på de nye udlændinge eks.? her tænker jeg om i laver samme check som vi (FANS) gør, evt. for at se om de er nogle vildbasser ?.
Eller stater i med en hel ren tavle, ved godt der formentlig er forskel, men om ikke andet hvordan gør du ?
Et andet spørgsmål jeg har tænkt på er om der til jeres opsamlings møder bliver nævnt spillere, som i gerne vil have mere fokus på? Altså at du f.eks. nævner du har lagt mærke til ham og ham altid lige gør dit eller dat ??

Men eller god sæson, og god vind i fløjten.

MVH
Peter V.
3jw1n

Re: Ny sæson

Postby Jacob Grumsen » Sat Aug 24, 2013 6:20:46

Hej Peter

i dette indlæg må jeg tale for mig selv... kan ikke tale for alle de andre .. 8)

Min forberedelse er at jeg løbe træner go træner kettle cross med kollega fra jobbet, som er instruktør, ham bruger jeg som "træner"
Jeg planlægger min træning, så jeg topper omkring Jul ren kondition mæssig. Min træning bliver planlagt ud fra hvornår jeg skal til VM.. dette får jeg oplyst en gang hen i starten af oktober.

Jeg er personligt ikke inde og søge på alle udlændige, men har forbindelser med andre dommere fra andre ligaer i verden, og dem snakker jeg ogs med hen over sommeren, og her snakker vi selvfølgelig også om hvilke spillerer der kommer til og fra vores ligaer. Og skulle der være en "skidt" fyr, så bliver dette selvfølgelig nævnt.
Men jeg lader dem starte fra "nul" og få en frisk start her i den danske liga, der kan jo spille en masse ind i hvordan man spiller i de forskellige ligaer og hvilken opgave den enkelte spiller har for holdet. Dette kan jo være en hel anden opgave spilleren får af træneren i den danske liga

Det er ikke nogen hemmlighed at vi som dommere imellem, når vi dømmer sammen, snakker om de forskellige hold/spillere specielt her i starten af sæsonen, da vi her for en fornemmelse af hvordan holdene og spillerne er. Der kommer jo altid nye trænere og spillere op til hver sæson.
Men man kan jo også blive positiv overrasket :)

Ikke hermed sagt at vi vil forfølge nogen spillere frem for andre, men hvis man gør sig uheldig bemærket meget i starten af sæsonen, så vil vi automatisk være mere opmærksom på spilleren, dette er ganske naturligt og menneskeligt.. så vi dermed kan undgå nogen uheldige sittiuationer, med evt skader eller ligende.

Håber dette gav et lille indblik

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen