Visir!

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Visir!

Postby flapz » Thu Jan 31, 2008 6:18:28

Hej Jacob

Jeg har lige et par spørgsmål til dig håber du kan hjælpe mig :D

Jeg ku godt tænke mig at vide hvorfor i ikk går så meget op i reglerne om udstyr og her tænker jeg specelt på hjelmene. der står følgende i reglbogen :

224 – Spillervisir *** NYT ***
a) Det anbefales at alle spillere bærer enten fuld ansigtsbeskyttelse eller visir.
b) Spillere født efter 31. december 1974 skal som minimum bære et visir, der
følger godkendte internationale standarder.
c) Visiret skal dække ansigtet fra hjelmen og ned over underkanten af næsen.
d) Alle kvindespillere skal bære fuld ansigtsbeskyttelse
e) Alle spillere og målmænd der er under 18 år skal bære fuld ansigtsbeskyttelse.
f) Det er ikke tilladt at anvende visir med ”spejlrefleks” eller farvet visir. ***
NYT ***

Der er mig bekendt både spillere med farvet visir og spillere som spiller uden visir selv om de skal. Hvorfor er reglen lavet hvis den alligevel ikk bliver overholdt ?

Ja og hvorfor er det man ikk må spille med farvet visir ?

Et lille tillægsspørgsmål lyder som følgende :D

Mange siger der er mest brok på isen når AaB spiller kan du be eller afkræfte det ? Jeg mener selv at alle hold har spillere som burde blive dommere med alt det de ved :)
flapz
Site Admin

Re: Visir!

Postby Frederik Kier » Thu Jan 31, 2008 7:12:03

flapz wrote:Der er mig bekendt både spillere med farvet visir og spillere som spiller uden visir selv om de skal. Hvorfor er reglen lavet hvis den alligevel ikk bliver overholdt ?

I en af Cobras hjemmekampe mod AaB, var Bo Andersen forbi AaB's spillerboks i starten af kampen og gøre Jacek opmærksom på at det ikke var tilladt at benytte farvet visir. Visir blev så skiftet og Jacek spillede kampen.

Bo så det inden Jacek havde været på is første gang. Så ikke noget med udvisning for ulovligt udstyr eller noget...
Frederik Kier

Re: Visir!

Postby flapz » Fri Feb 01, 2008 1:44:18

Frederik Kier wrote:
flapz wrote:Der er mig bekendt både spillere med farvet visir og spillere som spiller uden visir selv om de skal. Hvorfor er reglen lavet hvis den alligevel ikk bliver overholdt ?

I en af Cobras hjemmekampe mod AaB, var Bo Andersen forbi AaB's spillerboks i starten af kampen og gøre Jacek opmærksom på at det ikke var tilladt at benytte farvet visir. Visir blev så skiftet og Jacek spillede kampen.

Bo så det inden Jacek havde været på is første gang. Så ikke noget med udvisning for ulovligt udstyr eller noget...

Det er delvist rigtigt det du skriver, bortset fra Jacek først fik det at vide efter 2 - 3 skift :)
flapz
Site Admin

Postby Frederik Kier » Fri Feb 01, 2008 2:46:29

jamen så har du jo også set dommerne håndhæve reglerne...
Frederik Kier

Postby flapz » Fri Feb 01, 2008 2:56:15

Frederik Kier wrote:jamen så har du jo også set dommerne håndhæve reglerne...

ja så vil jeg bare gerne ha svar på de sidste 2 :D
flapz
Site Admin

Postby Jacob Grumsen » Tue Feb 05, 2008 1:48:31

Hej Flapz

Ang det med visir, ved jeg ikke hvorfor den regel er kommet, men der er nogen som sidder og laver regelbogen, og de har bestemt at den skulle med.
Spillerne prøver at tage den på, og spille med den, og når så dommeren beder spilleren om at skifte gør de det

Ang dit spørgsmål med hensyn til Ålborg, kan jeg ikke bekræfte eller afkræfte.

Og spillere der synes de ikke vil spille mere, er mere end velkommen til at kommer på isen som dommere, de både kender spillet, men også de fleste regler.
Dog ikke ret mange :lol:

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Betjenten » Wed Feb 06, 2008 1:58:43

Hej Jakob...

Nu har jeg to gange prøvet at få kontakt med dig via dansk dommer unions hjemmeside, d jeg godt kunne tænke mig at høre mere om at være ishockey dommer.

Vh. Betjenten...
Your life isn´t measured by the number of breath yoy take! but how many times life takes your breath away!
Betjenten

Postby Jacob Grumsen » Wed Feb 06, 2008 11:31:39

Hej Betjenten

Prøv min mail som findes på vores hjemmeside, er lige nu i Hviderusland, derfor er der ikke svarer, men kigger på det når jeg kommer hjem

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen