Regler

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Regler

Postby MacReady » Fri Oct 25, 2013 12:04:17

Hej Jacob.

Nu har du efterhånden fungeret en hel del år som dommer både national og international. Hvis du skulle pege på en regel i den hjemlige liga, som du (for egen regning) synes skulle fjernes eller justeres/ændres og evt. en som kunne indføres med fordel. Hvad vil du så pege på?
MacReady

Re: Regler

Postby Jacob Grumsen » Sat Oct 26, 2013 7:56:26

Hej MacReady

Ved faktisk ikke om jeg vil lave så meget om på de regler der er lige nu, synes som helhed de fungere godt.

Reglerne følger jo også med tiden. Da jeg startede for ca 20 år siden i ligaen, var tempoet blandt et andet end det er idag. så her har man måtte rette reglerne så de passer til idag.
Samtidig er man blevet mere bevidst omkring de skader det kan medføre ved tacklinger i og omkring hovedet, samt bagfra hvor spilleren kan fade uheldigt ind i banden.
Så disse stramninger stemmer jeg rent ind for

Så indførte vi en regel i DK sidste år, at hvis to spillere kom op at toppes, så skulle de have lov at gøre denne strid færdig,men mod at blive sendt i bad derefter. Dette har efter min mening gjort at de nu får deres kontrovers afgjort, istedet for at køre rundt og bruge alle mulige beskidte tricks for at tirre/skade hinanden.

De regler der i fremtiden, efter min mening, vil komme vil følge udviklingen i ishockey, og være med til at fremme de gode spillere og det tekniske spil. Jeg kan ikke lige finde nogen regler jeg gerne vil have med i regelbogen, som ikke er der i forvejen. Synes de har fulgt godt med i de år jeg har været med, det være sig både i den hjemlige liga, som når jeg har været ude i den store verden og dømme.
Dog har det altid været sådan at når der er kommet nye regler, så har vi alle, spilere, trænere, tilskuer og dommere, lige skulle venne os til dem.

Håber det gav lidt svar på dit spørgsmål.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen