Udskiftning i iceing..

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Udskiftning i iceing..

Postby Hockeymagasinet » Tue Nov 12, 2013 10:06:43

Hej, jeg har et spørgsmål til udskiftning i iceing..

Sidst da Frederikshavn spillede mod Rødovre på hjemmebane, der hev de deres målmand ud i de sidste minutter.. rødovre får så skudt pucken til iceing og der ska tages faceoff oppe i deres zone..

Mit spørgsmål er så, om det er lovligt at de så skifter målmanden ind igen? selv om de har skudt pucken til iceing? for normalt må man jo ik skifte hvis man har skudt pucken til iceing?

vi diskuterede det meget mellem fans, men der var ingen som viste om det var specielle regler ang målmanden ?

håber i ka hjælpe mig til et svar ;)

Hilsen Nikolai Bo

SVAR:

Svaret er at det må de gerne..

Der er få tidspunkter hvor det er tilladt..

412, f: Et hold der overtræder denne regel skal ikke tillades at skifte ud før spillet er sat i gang igen. Hvis spilstoppet falde sammen med en evt. reklamepause eller skulle det fejlende hold vælge at bruge deres team-timeout, skal det stadig ikke tillades at det fejlende hold skifter ud. Dog skal det tillades at skifte en målmand der har været skiftet ud for en ekstra markspiller tilbage på isen, det skal tillades at skifte en skadet spiller ud og det skal tillades at der skiftes ud hvis holdet er idømt en udvisning der ændrer styrkeforholdet på isen. Hvem der var på isen bestemmes i det øjeblik pucken forlod staven før den gik til icing.

412, f: Hvis et hold bliver ved med at forsøge at skifte spillere efter at have skudt pucken til icing skal dommeren idømme det fejlende hold: Holdstraf (regel 575)

Venlig Hilsen Jacob Grumsen
Hockeymagasinet

Return to Dommer - Jacob Grumsen