Straffeslag

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Straffeslag

Postby JoE_Kaffe » Wed Nov 20, 2013 8:51:19

Hej Grumsen

Har adskillige gange hørt folk sige, at ved udførelse af et straffeslag må en spillers skøjte(r) ikke røre målfeltet inden pucken passerer mållinjen. Kan du henvise mig til det sted i regelbogen, hvor det står? Har læst hele afsnit 509 igennem 2 gange nu, og jeg kan simpelthen ikke finde det? Hælder lidt over imod, at det muligvis ikke er helt korrekt? :)

På forhånd tak
JoE_Kaffe
 
Posts: 97
Joined: Fri Mar 05, 2010 4:50:51

Re: Straffeslag

Postby Jacob Grumsen » Sun Nov 24, 2013 6:40:02

Hej JoE_Kaffe

Det jeg lige umiddelbart kunne finde i regelbogen er følgende:

regel 509, casebook:
Under udførelsen af et straffeslag hvor spilleren bruger det såkaldte "spin-o-
rama" træk skal dommerne særligt fokusere på følgende:
a. At spilleren konstant bevæger sig fremad mod målet
b. Hvis spilleren eller pucken stopper sin fremdrift mod målet er
straffeslaget ovre
c. Hvis spilleren rører målmanden inden pucken er passerer mållinien er
straffeslaget ovre. Intet mål kan godkendes og spilleren kan idømmes en
lille straf for interference

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen
 
Posts: 394
Joined: Mon Jan 28, 2008 11:17:11

Re: Straffeslag

Postby JoE_Kaffe » Mon Nov 25, 2013 6:47:35

Så vi kan konkludere, at så længe målmanden ikke bliver rørt, er det lige meget om man har en skøjte eller to i feltet :)

Har der en gang været en regel, der lød på, at en spiller ikke måtte røre målfeltet ved straffeslag?
JoE_Kaffe
 
Posts: 97
Joined: Fri Mar 05, 2010 4:50:51

Re: Straffeslag

Postby Jacob Grumsen » Tue Nov 26, 2013 12:23:18

ikke mig bekendt…..
Jacob Grumsen
 
Posts: 394
Joined: Mon Jan 28, 2008 11:17:11


Return to Dommer - Jacob Grumsen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron