Udligning af straffe eller ej.

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Udligning af straffe eller ej.

Postby JoE_Kaffe » Sat Feb 15, 2014 7:21:56

Hej Jacob

First off, tillykke med fødselsdagen her forleden :D

I gårsdagens kamp mellem Hold A og Hold B var der nogle bataljer mellem et par spillere og det blev takseret til, at spiller A1 fik 2 min. for roughing og spiller B1 fik 2+2 for det samme forseelse, hvilket resulterede 2 minutters overtal til hold A. Dommerne sendte spiller B1 og yderligere en B-spiller i straffeboksen for at afsone den ekstra 2 minutters straf.

Er det ikke en fejl at der bliver udlignet, når det skete i spil 5 mod 5? Skulle der ikke have været spillet 4 mod 4 i 2 minutter og så derefter - efter første spilstop - 5 mod 4 i den resterende tid af spiller B's straf?

P.s. Beklager, hvis du allerede har svaret på et lignede spørgsmål herinde.
JoE_Kaffe

Re: Udligning af straffe eller ej.

Postby Jacob Grumsen » Sat Feb 15, 2014 2:35:16

Hej Joe-Kaffe

Mener spørgsmålet har været der f'ør, men kunne ikke lige finde den..

Hovedreglen er ar at hvis begge hold er lige antal spillere på isen og der idømmes en lille straf til begge hold i samme spilstop.. så udlignes disse IKKE.

Derimod udlignes ALT andet, hvis muligt.
Og dermed også i din nævnte sitt

Alt i samme spilstop
Hold A Hold B
2 min 2 min
2 min

så derfor udligner man man to af de små straffe, og der kommer en erstatningsspiller over og sidder de første 2 min for hold B
man spiller derfor 5-4 i 2 min.
Og de udviste spillere kommer på isen i første spilstop efter deres straffetid er udløbet

alt dette er ifl regel 512 – Sammenfaldende straffe

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen