Hej HM,
Har lige et spørgsmål ang. et par udvisninger i den sidste
Semifinale mellem White Hawks - Blue Fox.... på et tidspunkt får WH
2 stk. 2 minutters, Blue Fox får 1 stk. 2 plus 2 minutters... men
begge hold spiller med 5 mand?
Claus
Spørgsmål om udvisning
-
Re: Spørgsmål om udvisning
Hej Claus
Grundreglen for udligning af minutter er følgende
hvis de to hold spiller fuldtalllig (5 mod 5) på isen og hvert hold får en lille straf hver (2 min), så udlignes der IKKE, altså spiller man her 4 mod 4
MEN
hvis der tildeles flere straffe samtidig, så udligner man de straffe man kan på hvert hold, så der kommer så mange spillere på isen som muligt.
eks.: (fra kampen den anden dag i Frederiskhavn)
Hold A Hold B
2 min 2+2 min
2 min
hvis man lægger udvisningerne/minutterne samme til begge hold er der givet lige mange og man kan dermed udligne, og spille 5 mod 5
Andet eks.:
Hold A Hold B
2 min 2 min
5 min 2 min
2 min
Her kan man udligne de 2 små straffe til hvert hold, og kun påsætte den store straf (5 min) på uret, dermed spiller de 4 mod 5
Håber dette gav lidt mening
Hilsen Jacob Grumsen
Grundreglen for udligning af minutter er følgende
hvis de to hold spiller fuldtalllig (5 mod 5) på isen og hvert hold får en lille straf hver (2 min), så udlignes der IKKE, altså spiller man her 4 mod 4
MEN
hvis der tildeles flere straffe samtidig, så udligner man de straffe man kan på hvert hold, så der kommer så mange spillere på isen som muligt.
eks.: (fra kampen den anden dag i Frederiskhavn)
Hold A Hold B
2 min 2+2 min
2 min
hvis man lægger udvisningerne/minutterne samme til begge hold er der givet lige mange og man kan dermed udligne, og spille 5 mod 5
Andet eks.:
Hold A Hold B
2 min 2 min
5 min 2 min
2 min
Her kan man udligne de 2 små straffe til hvert hold, og kun påsætte den store straf (5 min) på uret, dermed spiller de 4 mod 5
Håber dette gav lidt mening
Hilsen Jacob Grumsen