Hvordan kan der ikke blive dømt noget her.

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Hvordan kan der ikke blive dømt noget her.

Postby Trueblue » Sun Apr 13, 2014 9:36:28

Hej Grumsen

Jeg undre mig lidt over at der ikke bliver dømt noget her:

http://www.tv3sport.dk/ishockey/ishocke ... ideo/13485

Da du så vidt jeg husker selv gave Asselin en 2 minutter, for noget der lignet det her på Madsen.

Ved godt at du ikke dømte i kamp 4.

Ser frem til at høre dit svar.

Og håber en ens linie i de sidste 2 kampe.

MVH

TB

P.s Overmark kørte selv ind i Jakob's stav i dag, så nej igen slashing der.
MVH

TrueBlue
Trueblue

Re: Hvordan kan der ikke blive dømt noget her.

Postby Jacob Grumsen » Mon Apr 14, 2014 12:44:23

Hej TrueBlue

Som jeg har set video ( op til flere gange ), så kommer begge SE spillere ned og tackler HBF spilleren, der er ingen af de to SE spillere der løfter armene/albuerne, ej heller tackler de nede fra op og. Begge spillere holder deres arme og skuldre nede, så ingen af dem tackler mod hovede regionen.
Den ene SE spiller har næsten taget farten af inden han har kontakt, den anden SE spiller kommer... men ikke med høj hastighed

Så vurderingen her er at der ikke er den store fart ej heller en tackling mod hoved og hals regionen, HBF spilleren, stå også op af banden.

Når alt dette samles, så kan der ikke dømmes Checking to the head, der kan ikke dømmes boarding eller charging.

HBF spilleren rammes i en "sandwich" og er uheldig og slå sig, dette vurderes til hændeligt uheld.

Håber dette gav lidt forståelse

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Trueblue » Tue Apr 15, 2014 4:11:34

Synes at du måske skulle se den igen på det her link.. hvordan at du kan mene at det her er ok, er mig seriøst en gåde.

http://bluefox.dk/index.php/slider/item ... -er-afvist

En ringe trøst er det at de mener at den første som at han lavet burde have givet en 5 min, men hvad kan vi bruge det til.

Håber ikke at Vojens får en dommer guld igen..
MVH

TrueBlue
Trueblue

Postby Jacob Grumsen » Wed Apr 16, 2014 1:41:08

Hej TrueBlue

Jeg vil dele det op i 2 situationer :

Den første er den hvor SE spilleren tackler BHF nede bag mål.
Her er der jo ingen tvivl om at han rammer ham i hoved og hals regionen, og SE spilleren idømmers derfor også 2+10 min
Ang om han skulle have mere, så vil jeg henvise til regel 540, checking to the head, her er det jo dommerens vurdering om hvilken straf der skal dømmes.
Derud over, så kan DIU´s disiplinær udvalg jo tage alt det op der er godt og tilstrækkelige video materiale på og dømme yderligere.

Den anden situation, det er den efterhånden maget omtalte hvor 2 SE spillere tackler en HBF spiller, her vil jeg henvise til min ovennævnte..
Samtidig er der efter yderligere indsendt materiale, kommet en udtalelse fra DIU´s disiplinær udvalg.

Med ønkse om en rigtig god Påske

Samt en god og fair spillet 7 og afgørende finale i Vojens på fredag

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen