Løftet mål.

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Løftet mål.

Postby MacReady » Thu Oct 16, 2014 3:12:49

Hej Grumsen.

I en af de natlige NHL kampene, jeg mener det var mellem Montreal Canadiens og Tampa Bay, men er langt fra sikker (det bliver til mange kampe) bliver der scoret et mål hvor en forsvarende spiller skøjter ind i målet og der ved løfter det. Som jeg husker episoden, er de to gummi "ting" som holder målet på plads ved stolperne ikke helt fri af isen, men målet er løftet flere centimeter op i luften. I samme øjeblik scorer modstanderne og scoringen bliver godkendt. Vil sådan et mål også blive godkendt i Danmark og hvad er reglerne for om målet er ude af position og er der forskel på, om det er det forsvarende eller angribende hold? I denne situatioen kan man jo argumentere for, at da det er det forsvarende hold der flytter målet og det på trods af dette, lykkes modstanderen at score, så har det ikke indflydelse på spillet.

På forhånd tak.
MacReady

Re: Løftet mål.

Postby thechamp » Fri Oct 17, 2014 9:11:45

Kan huske en kamp sidste år mellem Rødovre og Frederikshavn tror jeg det var. Hvor der er en frederikshavner der løfter målet bevist og det fik han 2 minutter for.
thechamp

Re: Løftet mål.

Postby Jacob Grumsen » Sat Oct 18, 2014 9:29:31

Hejsa

Ang målet ude af possition.

Målscoring: Målet skal være korrekt placeret på isen for at der kan scores mål.

Hvis en spiller bevidst flytter målet skal han idømmes 2 min for forsinkelse sf spillet, og dette ligemeget om han er forsvarende eller angribende

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen