Mål på plads efter pause

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Mål på plads efter pause

Postby Fuglen » Tue Oct 21, 2014 1:17:29

Hej Grumsen!
Jeg var ude og spille en kamp her i sidste uge, står på mål, og da jeg blev skiftet ind til 3. periode, valgte jeg at lade målet stå ved banden, for at have lidt ekstra tid til at varme op. Det plejer ikke at være noget problem, og en linjedommer sætter det på plads.
Begge linjedommere kom så ned og fortalte mig, at hvis jeg ikke satte målet på plads selv, ville jeg få to minutter for forsinkelse af spillet, da det var mit ansvar som målmand. Jeg har ledt lidt efter reglen, og kan umiddelbart ikke finde noget der nævner dette.

Er det ikke dommerne som har ansvaret for at målene står hvor de skal når perioden begynder?
Fuglen

Re: Mål på plads efter pause

Postby Jacob Grumsen » Thu Oct 23, 2014 3:49:03

Hej Fuglen

Både ja og nej :)

Man kan ikke starte kampen før målet står på sin plads korrekt placeret

Som udgangspunkt er det en opgave for boks personalet og hal personalet. Og snakker vi liga og 1 div så bliver det også gjort her inden dommerne/spillerne kommer på isen

Snakker vi derimod junior kampe, så er det et samarbejde mellem ovenstående og dommerne. Tit er det forældre der sidder og styre uret i junior kampene, og disse sidder der måske kun 1 eller 2 gange på en sæson.

Men kampen kan ikke startes før målet står korrekt placeret 8)

Håber dette var svar nok på spørgsmålet
Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby JoE_Kaffe » Fri Oct 24, 2014 7:39:17

Ville Fuglen kunne have fået de to minutter, som han blev truet med? :)
JoE_Kaffe

Postby Jacob Grumsen » Fri Oct 24, 2014 12:50:13

Hej JoE_kaffe

Ifl reglerne... NEJ så kunne han ikke

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen