Kampen mellem Herning og Rungsted i går.

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Kampen mellem Herning og Rungsted i går.

Postby Trueblue » Wed Oct 29, 2014 12:47:15

Hej Grumsen.

Først vil jeg gerne sige at dette absolut ikke er for at turde over at vi tabte, da Rungsted blot var bedre på dagen.

Men det der undre mig meget, er jeres mangel på konsekvens.

Så kunne godt tænke mig at høre hvorfor at i dømte sådan..

1. hvordan kan Rungsted's nr. 19 slippe for en straf her?

Du kan gense tacklingen på Öhman samt lidt af slås kampen her.

https://www.youtube.com/watch?v=RgBZcDw ... e=youtu.be

2. Hvordan kan de 2 andre spiller, som også slår på Patrick Madsen slippe for en straf?

Også en sidste ting, er det seriøst ikke muligt for jer at finde en linie dommer som ikke kommer fra Herning?

Personlig synes jeg at Lasse kompensere alt for meget, for at han er fra Herning og det går ud over hans kendelser.

Ser frem til at høre dit svar.

God dag.

MVH

T
MVH

TrueBlue
Trueblue

Re: Kampen mellem Herning og Rungsted i går.

Postby Jacob Grumsen » Wed Oct 29, 2014 4:13:55

Hej TrueBlue

På dit første spøgsmpl omkring tacklinge, er der kommet fra DIU at denne må vi ikke udtale os om, så den kan jeg ikke svare på....

Det andet omkring slagsmålet, så tager vi dem der er mest agressive og straffer dem, om der er en mere der burde være straffet, kan vi altid diskutere bagefter. de to spillere der sendes i bad, er de mest agressive .. de to sidste stopper ikke umiddelbart da de "beordres" til dette, derfor 2+2
Resten var en vurdering, at de var inde og holde og ikke direkte slå, men der sker meget i situationen, og vi skal jo tage en beslutning her og nu.

Det sidste i din forespørgelse, vil jeg ikke svare på, da jeg mener dette bliver personligt, og ikke fagligt spørgsmål !

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Trueblue » Wed Oct 29, 2014 7:02:00

Hej Grumsen

Hmmm okay..

Så lad mig spørger på en anden måde, synes du selv at det er smart at der er en dommer fra lad os sige Esbjerg med i en kamp hvor Esbjerg spiller.

Er det ikke at give ham en unødvendig udfordring...?

MVH

T
MVH

TrueBlue
Trueblue

Postby Jacob Grumsen » Wed Oct 29, 2014 8:18:34

Hej TrueBlue

Jeg mener sagtens en dommer kan dømme den by han kommer fra, og dette af flere grunde.

Blandt andet fordi at vi er i en lille hockey verden, vi er ca 120 aktive dommere til at dømme samtlige kampe i Danmark lige fra Liga og nedefter.
Så de fleste dommere vil have et eller andet tilhørs forhold til en klub, hvor de enten har haft deres ungdoms opvækst eller spillet.

Her tænker jeg at vi har dommere der har haft deres opvækst som ungdoms opvækst og spillet som seniorkarriere i en eller 2 andre klubber.
Så er det jo ikke nemt at låse denne pågældende dommer fra at dømme de klubber han nu har været i, dette er vi simpelthen ikke nok dommere til.

Når vi nu kommer lidt længere hen på sæsonen og nærmer os grundspillets afslutning, så er der 2 hold der skal sies fra og ikke komme med i slutspillet, her mener jeg at de bedste dommere skal dømme de kampe der er.
Også når vi kommer i slutspillet, så er det de bedste dommere der skal dømme, lige meget hvor de nu kommer fra i landet.

Vi dommer kæmper om de bedste kampe til sidst, og vil ALLE være med i finalerne, men det er ikke muligt, ligesom det heller ikke er muligt at have alle 10 hold med i finalen.
Der er en kæmpe stor konkurence os dommere i mellem om at komme så langt som muligt, og samtidig skal vi arbejde sammen som et hold, selvom vi blandes med nye kollegaer hver gang

Håber dette gav et lille indsigt i min mening

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen