MS/GM efter slutfløjt

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

MS/GM efter slutfløjt

Postby LasseJ » Sat Mar 12, 2016 7:35:29

Hej Jacob

Kan du fortælle mig hvordan reglerne er hvis f.eks at 2 spillere kommer op og slås efter tiden (de 60 min er løbet ud), hvis de smider handskerne og rigtigt går til den, er det så MS eller GM der skal dømmes?
Og vedr. målmanden. Hvis han deltager i et slagsmål og slår med stok handsken (også efter at de 60 min er udløbet), skal han så have GM eller MS?

Fortsat god playoff.
LasseJ

Re: MS/GM efter slutfløjt

Postby Jacob Grumsen » Mon Mar 21, 2016 8:00:41

Hej Lasse

Om 2 spillere slås under eller lige efter kampen, så har det ingen forskel.. de idømmes efter gældende regler

Hvis målamanden vælger at bruge sin stokhandske til at slå med, så er det automatisk Matchstraf

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby LasseJ » Tue Mar 22, 2016 9:07:08

Hej Jacob,
Tak for svar.
Jeg har nok ikke formuleret mig klart nok, men skal de have MS hvis de smider handskerne?
LasseJ

Postby Jacob Grumsen » Tue Mar 22, 2016 10:45:20

Hej Lasse

hvis vi deler det lidt op.

A)
To spillere står og har en tumult, hvis den ene af disse smider handskerne, så idømmes denne spiller 10 min for at smide handskerne

B)
Hvis TO spillere har en tumult, så og disse ikke stopper denne, så idømmes disse spillere begge 5+ GM.

C)
Hvis der er tumult og der er flere spillere i denne strid, så kigger man på hvad der sker, her vil der findes en "instegator" som starter det hele, denne spiller idømmes MS, de andre idømmes GM.
Dog ses der her på intentionen fra spillerne, når der idømmes straf

Til alle ovennævnte kan der komme tillægs straffe for andet de måtte have lavet før, under eller efter striden

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby LasseJ » Tue Mar 22, 2016 11:37:16

Tusinde tak for fyldestgørende svar
LasseJ

Return to Dommer - Jacob Grumsen