Overtid og udvisning

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Overtid og udvisning

Postby 3jw1n » Wed Jan 18, 2017 2:11:36

Hej Grumsen

Jeg var nu for lidt tid siden ude og se Østjysk hockey spille i Silkeborg, og jeg er kommet lidt i tvivl om hvorvidt det er korrekt eller ej men..
Jeg har 2 spørgsmål.
spørgsmål 1:
Hold A har en udvisning inden overtid starter.
Så overtid starter i 4 mod 3.
Hold B modtager en udvisning inden Hold A er fuldtallig.
Så skal der vel spilles 3 mod 3?
Synes regelbogen er lidt svagt formuleret, men det er vel fordi 3 mod 3 stadig er frivillig?

Spørgsmål 2:
Skal lige sige det er to forskellige kampe.

Hold A spiller 5 mod 4:
Hold B får hvad der ligner en breakaway i undertal, spilleren fra hold A laver en tripping, men spilleren fra hold B formår stadig at score. Men udvisningen er kommet på armen.
Jeg mener ikke at spilleren fra hold A skal udvises, men han får den alligevel efter målet er godkendt. Så holdet i undertal både får mål og en 4 mod 4 situation.
Er dette korrekt?

Jeg har ladet mig fortælle, at dommeren har argumenteret for at holdet i undertal ikke kan straffes for at score.
Så jeg må konkludere, at det ikke er fordi der er lavet flere forseelser efter spilstop.
3jw1n

Re: Overtid og udvisning

Postby Jacob Grumsen » Sat Jan 21, 2017 2:56:08

Hej 3jw1n

Til spørgsmål 1:

Her er det korrekt at holdende spiller 3-3.
De spillere der er udvist, de kommer på isen efterhånde som deres udvisninger udløber, og ved første spilstop, efter udløb af minutter, tilretter man spillere på isen, så det passer med at de ender på 3-3 igen

Spørgsmål 2:

Som jeg læser dit spørgsmål, så spiller man 4-5, og der kommer et breakaway til hold B, der laves en tripping (som dommeren har på armen), men der scores mål.
Her bør udvisningen falde bort, grundet målscoring.

Spilleren der udvises for hold A, bør have lavet noget efterfølgende for at de skal spille 4-4....

Det er hvordna jeg læser dit spørgsmål, men du må rette mig hvis dette er forkert

Håber det gav lidt svar på dine spørgsmål

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Re: Overtid og udvisning

Postby 3jw1n » Mon Jan 23, 2017 12:43:41

Helt korrekt læst Jacob.
Tak fordi du tager dig tid til at svare. :D

Har kun fået fortalt, at det var den på armen som spilleren endte med at sidde.

Men tak for svaret, altid rart at få bekræftet man har lidt styr på reglerne, når jeg snart bliver din kollega ;)
3jw1n

Return to Dommer - Jacob Grumsen