Udvisning

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Udvisning

Postby 3jw1n » Wed Mar 15, 2017 9:20:08

Hej Jacob
Ved godt du ikke er så meget for at kommentere situationer direkte.
Men da det er fordi jeg ikke forstår reglerne kan jeg vel være heldig :D

I kampen igår Efb - SE:
Bliver der på et tidspunkt dømt 2 + 10 for checking to the head og i samme tid en 2+2 for high stick (med blod), vil lige tilføje jeg synes det er flot løst af dommerne.
Men hvorfor skal der en ud og sidde "mener det er Mads Lunds" 2 min. For da EFB har fået en 2+2 er der jo ikke en chance for at SE får en mand ind efter 2 min.
Burde de ikke bare sidde 2 mand for Efb, så de kan få en ind efter de først 2 min. også kun Mads Lund for SE. Men det er måske nogle sær regler fordi han går i omklædning ?
Hilsen
Peter V
3jw1n

Re: Udvisning

Postby Jacob Grumsen » Fri Mar 17, 2017 7:12:51

Hej 3jw1n

i er altid velkommen til at spørge

Hvis man får en 2+10 for checking to the head, på normal vis.. så skal der en ud og sidde 2 min, dermed skal holdet sætte to spillere i boksen

Hvis man som i omtalte situation, hvor det ene hold får 2+10... og det andet hold 2+2.. så udligner man en lille straf til hvert hold
Der skal derfor kun en ekstra marksspiller over og sidde den lille straf for EE og ikke en ekstra spiller i SE boksen, dog skal man sikre sig at den udviste spiller for SE sidder 12 min, og den udviste spiller fra EE sidder de 4 min

Håber det gav lidt mening

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Re: Udvisning

Postby 3jw1n » Fri Mar 31, 2017 9:55:50

Hej Jacob
Det gav mening, men det gjorde valget fra boks/dommer i kampen så ikke helt :D

Med Venlig Hilsen
Peter V
3jw1n

Return to Dommer - Jacob Grumsen