Udstyr

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Udstyr

Postby 3jw1n » Fri Mar 16, 2018 3:39:37

Hej Jacob
Jeg havde en snak med en af mine venner om hvorvidt, man skal have skulder/bryst panser på til kampe?
Jeg var ret sikker på jeg kunne huske at Lars Bach fra FIK spillede uden i mange år, selvom han mig bekendt begyndte at spille med det efter en brystskade. Derfor mente jeg at der ikke er krav om skulder/bryst panser. Men kom ret meget i tvivl, da han var skrå-sikker i hans standpunk. Altså at man skal bære et skulder/bryst panser.
Så jeg gav ham sådan set ret.. :(

Men jeg har efterfølgende været inde og se i reglbogen (iihf 2014-2018), som jeg ser det er skulder/bryst panser, den eneste udstyrs del som ikke har sit eget afsnit under spillerudstyr, skal det tolkes som det er frivilligt ?

Hvis der ikke er nogen skrevet om det, kan man vel tage en spiller i et stort brystpanser og bruge som målmand, bare en en lille tanke der greb mig, da jeg ikke kunne finde noget om det.

Hilsen
Peter
3jw1n

Re: Udstyr

Postby Jacob Grumsen » Tue Mar 20, 2018 11:42:43

Hej Peter

Der kommer mange sjove spørgsmål gennem tiden, denne er med i den gruppe.

Jeg har aldrig tænkt over det, om man SKAL have panser på, og nej der står ikke noget i regelbogen omkring det.
Dog står der hvilke dele udstyr der SKAL være dækket af trøjen.

Men for at være helt ærlig så ved jeg det ikke, der er som sagt ingen regel omkring dette, så jeg skal have fat i andre instanser, men følger lige lige op på den

Hilsen
Jacob
Jacob Grumsen

Re: Udstyr

Postby 3jw1n » Wed Mar 21, 2018 8:25:02

Hej Grumsen
Jeg er da glad for at få en placering på en liste ;)

Men det er også bare fordi vi kom til at snakke om det, da jeg selv spiller uden panser pt. Da jeg spiller på laveste hygge niveau :D

Håber du kan finde et svar/regl et sted, så slipper jeg for at give øl ;)

Men tror jeg vil rette lidt på dit svar også. :P
Der står vel ikke hvilke dele der skal være under trøjen ? Der står vel bare alle "beskyttelses dele" undtagen Handsker, Hjelm og skøjter skal være under uniformen? Eller læser jeg den helt galt ;)

Hilsen
Peter
3jw1n

Return to Dommer - Jacob Grumsen