Hovedskader

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.
Post Reply
2800

Hovedskader

Post by 2800 » Wed Feb 27, 2019 4:34:48

I tirsdagens play-in kamp bliver Herlevs #10 udsat for en takling bag eget mål. I dømmer en 5+20. Jeg antager dommen er baseret på kraften af taklingen og evt. En bedømmelse af at det var til hovedet. Hvis min antagelse er korrekt, undre det mig at spilleren ikke bliver sendt til lægecheck inden han får lov at fortsætte kampen.
Hvad er jeres retningslinier og kvalifikationer til at bedømme alvoligheden af en evt. Skade? Spilleren lå længe på isen og blev tilset af boxpersonalet.

Jacob Grumsen

Re: Hovedskader

Post by Jacob Grumsen » Fri Mar 15, 2019 8:48:37

Hej 2800

Undskyld lange svar tid

Der er en fast retningslinie med hensyn til hovedskader.

Spilleren der er tacklet i hovedet, skal straks begive sig til sit respektive omklædningsrum, hvor lægen skal gennemgå et læge check.
Dette lægecheck er forudbestemt af DIU og deres læge faglige.

Kender ikke specifik til hvad der skal kontrollere, men dette kan ikke foregå i boksen, men skal være i omklædningsrummet

Så i kampen i Herlev, fejler både vi dommere men også lægen, med at vi kke får spilleren i omklædningsrummer

Håber dette var svar på dit spørgsmål

Rigtig godt slutspil
Jacob Grumsen

johensbravo321

Re: Hovedskader

Post by johensbravo321 » Wed Jul 08, 2020 6:06:37

Norton.com/enroll – Norton Antivirus is the leading and best software for the IT industry, industrial category, commercial and domestic purpose who work remove harmful viruses on your windows, mac computer. All Norton users fight real-time protection versus malware and phishing components. Norton antivirus is the best antivirus in the USA. It’s easy to use.

For More Information Visit Our Site: norton.com/setup

Post Reply