scoring i tiden 20.00

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

scoring i tiden 20.00

Postby Torsten » Sat Feb 02, 2008 3:18:23

Hej Jacob

Jeg sidder lige nu og følgermed på liveupdate og bemærker at Sønderjyske scorer i tiden 20.00 i første periode?

så er det lige det? Man kan da ikke score i tiden 20.00 ? sidste mulighed må da være 19.59
MvH
Torsten
Torsten

Postby Kasper.stenum » Sat Feb 02, 2008 3:44:18

Det er en fejl. Der er ofte lidt fejl med Liveopdateringen, både pga. dem, der sidder i hallen og styrer den, men ogå pågrund af serveren. Tror ikke der er scoret i tiden 20:00 - tror bare de har været lidt dårlige til at opdatere eller sådan noget.
AaB Ishockey
Kasper.stenum

Postby Jacob Grumsen » Sat Feb 02, 2008 6:51:28

Hej Kasper

Nej det er rigtig der kan IKKE scores i tiden 20.00, men godt i tiden 19:59.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Felber » Sun Feb 03, 2008 11:27:21

Hej Jacob

Jeg tror tiden var omkring 19:59:59 da Bonni fik den ind...

En anden "sjov" situation fra kampen mod Herlev:
Pucket bliver skudt op gennem isoleringen i loftet, ny puck og spillet fortsættes, men så sker der det underlige at pucken fra loftet falder ned på banen.
Jeg tror ikke nogle af jer dommere så den, men den skabte en del forviring for Herlevs målmand...
Vikke Vakke
Vikke Vakke
VIK
Hockeymagasinet kan vi også slå....
Felber

Postby Jacob Grumsen » Tue Feb 05, 2008 1:13:22

Hej Felber

Jo den blev set af dommerne, men for at vi kan stoppe spillet skal pucken faktisk skifte "side" (hold), reglen siger:

regel 483 - fremmed puck.
Hvis der på noget tidspunkt under spillet skulle komme en fremmed puck end den legale på banen, skal spillet ikke standes, før pucken har skiftet besiddelse (hold).

Den ene liniedommer var iøvrigt nede og hente pucken......hurtig som en gazelle :D

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Felber » Thu Feb 14, 2008 9:25:08

Hej igen

Jeg ved godt du sikkert har "glæmt" situationen her 3 uger senere (eller hvornår det nu var). Men jeg har et tillægsspørgsmål.

Herlevs målmand var på vej ud til den "fremmede puk", hvad nu hvis han havde skudt den ned mod SE's mål?
Lyder nok tænkt, men han var faktisk halvvejs derude inden Se fik puckkontrol i den anden ende...
Vikke Vakke
Vikke Vakke
VIK
Felber

Postby Jacob Grumsen » Thu Feb 14, 2008 10:03:41

Hej Felber

Vil henholde mig til svar ovenfor, regel 483.

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Felber » Fri Feb 15, 2008 9:52:04

Ok så må vi håber dommerne holder hovdet koldt, men det gør I jo altid :wink:

God tur til Herning i aften forresten...
Nu det er en TV kamp kunne jeg godt tænke mig din vurdering af TV billeder, som hjælpemiddel i tvivls situationer.

Når der er TV på, ville du så gerne have muligheden for at tjekke kendelser, som f.eks. mål, underkendte mål osv.?

Og mere persontligt, ser du TV kampe du selv dømmer igennem bagefter?
Vikke Vakke
Vikke Vakke
VIK
Felber

Postby Jacob Grumsen » Fri Feb 15, 2008 11:23:41

Hej Felber

Synes tv billeder til eks. godkendelse af mål er rigtig godt.
Jeg var tidligere på sæsonen på Level 6 seminar i Toronto, og der så jeg video måldommer" live", der havde man et kamera over målet, samt et kamera der viste spillet på isen, så man kunne se om der var højstok og om pucken var inde over stregen.
Og ALLE mål, skulle godkendes af videomåldommeren inden pucken blev smidt ved næste faceoff
Men for at dette skal kunne bruges, skal det være ens i samtlige skøjtehaller, så det ikke kun er i nogen kampe, men alle sammen

Med hensyn til om man skal kunne se kendelser, er vi jo forhåbentlig på vej mod 4 dommer systemet, og så skulle det jo gerne blive noget af det samme.

Når jeg dømmer en tv kamp, optager jeg den altid hjemme, og ser den igen bagefter, speciel hvis der er et tvivlspørgsmål, eller en kendelse jeg gerne vil se igen.
Og så kan man jo altid lære af at se det bagefter.
Selv dommere kan have en off day, og så må man jo lære af de fejl der er på tv.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen