Sæson 2008/2009

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Sæson 2008/2009

Postby Josh » Tue Aug 19, 2008 12:19:11

Hej Jacob.

Jeg tænkte på, om du kunne oplyse os hockeyfans om, hvad der sker indenfor dommergerningen i den kommende sæson. Kan se der er kommet 4 nye, der gerne vil prøve kræfter som hoveddommere. Men jeg tænker specielt på:

Fortsætter i med 2 dommersystemet?

Er der en udenlandsk dommer indover i år igen?

Er der sket noget i retning af, at generelt gøre dommergerningen mere professionelt?

Med venlig hilsen
Steen
Josh

Postby Jacob Grumsen » Wed Aug 20, 2008 6:17:20

Hej Sten

De 4 nye der er kommet, er i forbindelse med at vi vil prøve at fortsætte med at køre med 4-dommersystemet, selvom vi kun lige er nok dommere til det, men dommerudvalget har vedtaget at prøve det. Jeg glæder mig personligt meget til det.

Da jeg inden denne sæson er udtrådt af både dommerklubbens bestyrelse, samt som medlem af dommerudvalget, har jeg ikke konkrete oplysninger om hvad der sker i kulissen.
Men på nuværende tidspunkt er jeg ikke blevet informeret om at der skulle være en udenlandsk dommer på vej til landet, men hvis man fandt en skulle han da være velkommen, til at komme og fprtsætte det arbejde som Allan Smith var med til at starte sidste sæson.

Der er denne sæson blevet stillet lidt større krav til os ved vores seminar, dette seminar var meget fysisk præget, og vi havde også denne sæson besøg af Lance Roberts, dommerbedømmer i NHL, samt Greg Devorski, aktiv liniedommer i NHL.
Begge med en masse nye input til de fremmødte.

Håber det gav lidt svar.

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen