Dommernes neutralitet/objektivitet

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Mener du det er i orden at en dommer kan dømme en kamp hvori hans "eget" hold deltager?

Ja
4
33%
Nej
8
67%

Total votes : 12

Dommernes neutralitet/objektivitet

Postby Neubert » Wed Sep 17, 2008 2:04:24

Hej Jacob

Burde det ikke være sådan at en dommer ikke kan dømme elitekampe hvori hans "eget" hold deltager. Med det mener jeg at alle dommere har jo fået en eller anden form for "hockeyopdragelse" i en eller anden klub og derfor selvfølgelig har et naturligt tilhørsforhold til den klub. Jeg ved f.eks. at Bo Andersen har valgt ikke at dømme Herlevs kampe. Og kunne ikke forestille mig at man i f.eks. fodboldens verden ville acceptere dette.

Er der ikke et troværdighedsproblem her? Og ville det ikke også gavne jer dommere hvis der var en regel der forbød det. Jeg ved godt at der ikke er ret mange dommere i DK, men det må da være muligt at planlægge sig ud af?

Med venlig hilsen

Neubert
Når forandringens vinde blæser, findes der to typer mennesker: Dem der bygger læhegn, og dem der bygger vindmøller.
Neubert

Postby Jacob Grumsen » Sat Sep 20, 2008 2:58:08

Hej Neubert

Kan skam godt følge dit argument, dog skal vi tage højde for at vi er en lille hockeynation, og at der ikke ligger en skøjtehal på hvert gade hjørne.
Vi har alle sammen en opvækst i eller anden hockeyklub.
Ved at der gøres meget for at vi dømemr så lidt som muligt i vores "moderklub" som muligt.
Men vi er 12 hoveddommere i ligaen, og der skal bruges 10 pr runde, så det er puslespil der skal gøres op, både med ravær pga arbejde, familie og sygdom.

Jeg mener personligt ikke dommerne har et troværdigheds problem.
Hvis jeg taler for mig selv, jeg har dømt i den danske liga siden jeg varr 19 år gammel, så jeg er kommet ud over det med at jeg har en moderklub, min moderklub er nu dommerklubben/DIU.
Om jeg dømmer Esbjerg eller om jeg dømmer Nordsjælland er det samme for mig, det er 2 hold, og jeg forsøger at gøre mit bedste hver gang jeg, og det tror jeg bestemt at alle dommere gør.

Ved ikke om dette hjalp lidt ???

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen