Øgede straffe for alt

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Øgede straffe for alt

Postby Mikael » Tue Sep 23, 2008 1:04:10

Hej Grumsen

Hvorfor er dommerne begyndt at diske matchstraffe ud for brok. Det er vist sket en 3-4 gange i år. Hvorfor ikke bare give 10 min, hvis spilleren så fortsætter, giv en game misconduct.

Hvor opgradere det til matchstraf sådan at spilleren får karantæne. Det virker lidt unødvendigt hvis du spørger mig. Spillerne er også mennesker og burde have mulighed for at overreagere engang imellem uden at der falder matchstraffe.

Er der indført skærpede straffe for "checking to the head" eller i det hele taget hits i hovedhøjde. Jeg tænker på at McConley fik 2 spilledage.

Endvidere hvordan træffes sådan en afgørelse af diciplinærudvalget. Er det baseret udfra dommerens indberetning. Skal dommeren f.eks. bekskrive om det er en "lille" eller "stor" matchstraf. Eller indgående beskrive hændelsesforløbet?

Mvh
Mikael
Mikael

Postby Mikael » Sun Sep 28, 2008 6:38:19

Gør lige opmærksom på trådens eksistens.
Mikael

Postby Jacob Grumsen » Tue Sep 30, 2008 10:58:01

Hej Mikael

Ved ikke hvorfor dommerne er begyndt at "diske" op med matchstraffe for dårlig opførelse ,mit bud er at spillerne måske har gjort sig "fortjent" til det. Men kan jo ikke vide hvad der er sket i den enkelte sittiuation.

Der er heller ikke indført skærpende straffe for "checking to the head", det er de samme regler som vi havde sidste år, den eneste der er ændret drastisk er Icing reglen.

Dommeren skal beskrive hændelsen så godt som han nu kan ud fra den opfattelse som han har dømt straffen efter, altså hverken skrive om det var en stor eller lille matchstraf.
Men blot hændelsen som den er sket

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen