Regler for trøje valg

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Regler for trøje valg

Postby Fiskeren99 » Thu Oct 02, 2008 6:38:23

Hejsa Jacob.
Er der ikke regler for hvormeget trøjerne må ligne hinanden i Ishockey , som man eksempelvis ser det i bold, hvor dommerne inden kampen skal godkende udeholdets dragt i forhold til hjemmeholdets?

Grunden til at jeg spørger er at jeg synes det virker underligt at Sønderjyske kunne få lov at spille i deres Mørke hjemme trøje på ude bane i Esbjerg i Tirsdags. man må hvertfald sige at de ligner hinanden meget når EFB spiller i mørkeblå.

Ved der var flere tilskurer der stod og undrede sig over det

Hilsen Fiskeren99
Fiskeren99

Postby Jacob Grumsen » Thu Oct 02, 2008 7:18:49

Hej Fiskeren99

Jo der er regler for det, og det er dommerne der har det sidste ord om holdene skal bytte trøjer.
Men inden sæson start er både hjemme som udebane trøjer godkendt af DIU.

Men skulle der være problemer på kamp dagen, er det udebane holdet der skal skifte, og de skal undersøge hvilken farve hjemmeholdet stiller op i.

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby sEvik » Thu Oct 02, 2008 7:19:44

Lige en rettelse til Fiskeren99 :wink: SønderjyskE har lyseblå hjemmebane trøje/sorte bukser & spiller helt i sort på ude bane
sEvik

Postby Fiskeren99 » Fri Oct 03, 2008 6:59:12

Til VIK>> ja jeg ved godt, at i normalt spiller i lyseblå på hjemmebane og sort på udebane, men har da set en kamp i år på jeres bane hvor i spillede i de sorte .. desuden husker jeg at i havde en rød trøje på et tidspunkt.

Til Jacob: Ok det mente jeg nemlig nok der var, også derfor det undrede mig at Sønder kunne stille op i denne mørke farve mod EFB.

Hvorfor man så ikke kan finde ud af fra DIU side, her i 2008 at be klubberne have en lys hjemmetrøje og mørk udetrøje eller omvendt er for mig uforståeligt

Men tak for svar Jacob
Fiskeren99

Return to Dommer - Jacob Grumsen