Straffeslag ved Too many players on the ice i OT

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Straffeslag ved Too many players on the ice i OT

Postby WHawks » Sun Oct 05, 2008 4:52:40

Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til i spillereglerne for ligaen på DIU's side så skal "for mange spillere på isen" i de sidste 2 minutter af 3 periode eller i overtiden give straffeslag.
[quote]573 - For mange spillere på isen
a) Hvis et hold på noget tidspunkt, mens spillet er i gang, har flere spillere på isen
end det antal, det har ret til at have, skal holdet idømmes:
holdstraf (2 min.)
[b]b) Hvis et hold i de sidste to minutter af spilletiden eller på noget tidspunkt i
overtid foretager en forsætlig ulovlig udskiftning (for mange spillere på isen),
skal dommeren tilkende det ikke-fejlende hold:
straffeslag[/b][/quote]

Er der undtagelser for dette? For i dagens kamp (Frederikshavn-Nordsjælland) får vi i overtiden 2min overtal i overtiden for "toomany players on the ice".
Ikke at jeg er utilfreds med dette da vi scorer i det resulterende overtalsspil, men er nu i tvivl om hvorledes ovenstående fungerer. Jeg formoder det er et vurderingsspørgsmål om det er forsætligt eller ej, men er det ikke altid set som forsætligt når nu det giver en udvisning eller hvordan?
Håber du kan hjælpe, på forhånd tak.

Edit: Opdagede så lige at det var dig der bla. var dommer i den omtalte kamp. Så det bliver spændende at høre.
WHawks

Postby AK47 » Wed Oct 08, 2008 11:33:20

For anden kamp i træk oplever vi i Frederikshavn, at modstanderne har for mange spillere på banen indenfor de sidste 2 min af kampen.

For anden kamp i træk var det med dig (Grumsen) som dommer, og igår var det en åbenlys målchance, der blev frataget Dubkov i forbindelse med at målmanden forlader målet og der løber en spiller lige ud i Dubkov.

Hvis ikke der skal dømmes straffeslag, hvornår skal der så.

Du plejer at være rimelig hurtig og konkret med din svar, men jeg synes denne hænger lidt i tågen, kom nu Grumsen, kom til tasterne :D
Janum sponseres af Nibe Festivalen - "Den lille fede"

Gå nu på pension Janum
AK47

Postby Jacob Grumsen » Wed Oct 08, 2008 2:48:31

Hej WHawks

Du har fuldstændig ret i at det er vurderingsspørgsmål.

Men kampen som du omtaler i søndags, JA der skulle der have straffeslag, da det fejlende hold spiller med den ekstra markspiller.
Så vi laver en fejl i slutningen af kampen, men som du skriver vil du ikke brokke dig da Frederikshavn scorer i deres 2 min power play. om de ville have scoret på straffesalg, ja det er jo ikke til at vide.

Håber det var svar på dit spørgsmål

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Jacob Grumsen » Wed Oct 08, 2008 2:51:45

Hej AK47

Først vil jeg undskylde at jeg har et job jeg skal passe, samt bruge en del timer på de danske motorvej frem og tilbage fra skøjtehaller......

Men kampen igår, der mener jeg ikke det er med fortsæt, da det er i firbindelse med målmands bytte.
Ellers se ovennænte svar.....

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby WHawks » Wed Oct 08, 2008 3:39:47

Tak for svaret. så blev jeg så meget klogere.
WHawks

Postby AK47 » Thu Oct 09, 2008 8:44:31

hej Grumsen

du har ingen grund til at undskyld for den lange svartid, der er jo langt til Frederikshavn, og så to gange på ganske få dage. Men du plejer bare at være kvik på tasterne. tak for svaret. jeg synes det er super du gider at være med her. :D

jeg kunne nok finde et par andre ting du kunne undskylde for, men skidt :) :)
Janum sponseres af Nibe Festivalen - "Den lille fede"

Gå nu på pension Janum
AK47

Postby 3jw1n » Thu Oct 09, 2008 12:44:18

Vil her tilskrive lidt ros for det er flot af dig Grumsen du gider at skrive her, med stor risiko for at blive "skudt ned". Derudover skal du have stor ros for at du indser du har lavet en fejl, det er jo det der gør en klogere :D... Så et skulder klap fra mig af... Fortsæt den gode stil, vi kan ALLE lave fejl, det ved vi alle, men det største er at man indrømmer sine fejl.
3jw1n

Return to Dommer - Jacob Grumsen