Icing

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Icing

Postby OlleRMB » Tue Oct 21, 2008 9:57:36

Hej Jacob.

Hvis jeg har ret bliver jeg skuffet over dommerens manglende indsats.

RMB vs FIK spiller.

tiden 59:29 slås pucken til icing af FIK

RMB kalder timeout

FIK samler deres trup og snakker sammen.
Hvorefter de skifter ud....

Må de det?
De har jo lige slået en icing inden?

Eller bliver den ophævet af time-outen???

Når et hold gentagne gange prøver at "snyde" sig til at skifte ud ved en icing... Hvorfor bliver det ikke straffet med en henstilling og herefter 2min holdstraf??

Det er tit det bliver gjort..

Jeg mener både ved timeouten og normalt at dommerne burde ha focus på det.

I er trods alt 4

Vh Michael
OlleRMB

Postby Jacob Grumsen » Fri Oct 24, 2008 10:22:59

Hej OlleRMB

Nej reglen bliver ikke ophævet ved den time out som holdet tager..det er stadig de samme spilllere der skal være på isen.

Reglen omkrign icing giver ikke os dommere mulighed for at idømme et hold en hold straf for at skifte spillere, selvom det til tider kan være irriterende både for tilskuer, men også for os dommere.
reglen siger kun at vi skal sørge for at det er de samme spillere der er på isen da pucken blev skudt til icing

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Thomas Kier » Wed Oct 29, 2008 9:26:50

Hej Jacob

Det vil så sige, at hvis et hold alligevel skifter ud, har I ingen sanktionsmuligheder mod dem, som dommere?

Det er da skidt at indfører en ny regl, uden at kunne slå ned på dem der bryder den?
Thomas Kier

Postby Jacob Grumsen » Sat Nov 01, 2008 1:39:42

Hej Thomas

Vi har ingen måde vi kan idømme dem en straf, men kun få de spillere der var på isen da pucken blev skudt af sted tilbage på isen.

Så kan man have mange meninger om reglen.....

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Felber » Sat Nov 01, 2008 2:14:08

Altså i den tænkte situation, hvor et hold ikke vil sætte de samme 5 mand på banen, kan ikke medfører en straf? - Underligt situation idet det jo er liniedommeren som skal smide pukken til en spiller som ikke må være på banen...

Nok ikke noget som kommer til t ske, men underligt det er det da...

Mvh Jens
Vikke Vakke
Vikke Vakke
VIK
Hockeymagasinet kan vi også slå....
Felber

Postby Jacob Grumsen » Wed Nov 05, 2008 9:31:07

Hej Felber

Vi kan jo komme så langt ud at dommeren mener det er forsinkelse af spillet og så idømme holdet en hold straf.......

Venlig Hilsne
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Icing

Postby Midtfyn » Fri Nov 07, 2008 10:01:02

Hej Jacob
Ang. den ny Icing reglen
I Odense D 28/10 mod Totempo hvik da der mangle ca. 1 min.
Tager Totempo hvik målmand ud og spil med 6 spil og så laver de en Icing ca. 10 sek. før slut så sætte de Michael i mål igen må de det se fra den ny reglen nu mangle der kun 10 sek. men hvis der var 20 – 30 sek.
Kun det godt være en fordel for Odense
Odense vand 2 -1
MVH.
Dan :roll:
Midtfyn

Postby Jacob Grumsen » Fri Nov 07, 2008 5:05:01

Hej Midtfyn

Ja lige den med målmanden er en af de få undtagelser der er for at må lave en udskifting i forbindelse med den ny icing regel.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Udvisning??

Postby DBJ » Thu Nov 13, 2008 2:33:34

Hej Jacob

Jeg forstår ikke dit svar, følger et hold eller en spiller ikke, dommerens anvisninger, kan i da altid give minimum 2 min. for usportslig opførelse. Reglen ved udskiftning af spiller under et spil stop kan jo også bruges, da de jo overskrider tidsperioden der i tilfælde af en icing er 0 sekunder. Første gang en advarelse og anden gang 2 min. Dette har jeg set blive dømt i svensk hockey, hvor reglen jo har været et stykke tid.
DBJ

Postby Jacob Grumsen » Fri Nov 28, 2008 9:04:03

Hej DBJ

Kan da kun være enig med dig at det bør give en udvisning, men reglen som vi har fået er beskrevet på en sådan måde at der ikke kan gives udvisning.
reglen er ny for os på samme måde som den er for spillerne, vi har begge skullet vende os til den, og holdene prøver selvfølgelig at finde smuthuller som vi dommere så må lukke efterhånden som de kommer...

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen