dommere under standard

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

dommere under standard

Postby slipper » Thu Oct 30, 2008 5:19:57

hvordan kan det være vores dommer standard er så lav? :( . da vi havde de svenske dommere ovre at dømme fik spillerne lov til at gå til den, det må vi ikke med de danske. hva med at lave en ordentlig dommer uddannelse. dommerne smadrer hockyen herhjemme. det ikke gpdt nok. det der 4 dommer system hjælper heller ikke. de stadig lige så ringe. dommeren nede i den anden kan se en kendelse, som dommeren 1 m ved siden af ikke ser :x
slipper

Postby Jacob Grumsen » Sat Nov 01, 2008 1:37:07

Hej Slipper

Hvad havde du helt seriøs regnet med jeg ville svare til dette....

Venlig Hilsen
acob Grumsen
Jacob Grumsen

Re: dommere under standard

Postby Remmo » Fri Jan 09, 2009 10:49:24

Jeg er enig i at dommerne dømmer for hårdt, men det er jo ikke dommerne der laver de danske regler!!!

Syntes også det er noget pjat at hvis 2 spillere slår lidt til hinanden så er verden ved at gå under.
Lad dem slås indtil den ene ligger ned ligesom alle andre lande... Det er underholdning og en del af sporten!

Det med at en dommer langtvæk fra ser en forseelse en der står tæt på ikke gør..... Det er menneskeligt at fejle og man kan ikke se det hele. (sker dog lidt for tit efter min smag)

Det jeg syntes man skal se nærmere på det er at dommerne i dansk ishockey dømmer så forskelligt!
Det som den ene dommer gir 10min for gir en anden ikke noget. Han vifter blot med armene og viser at der ikke er sket en forseelse.
Syntes det er for dårligt at dømmelserne er så forskellige og det burde man arbejde med.
Rødovre Mighty Bulls *****
Remmo

Re: dommere under standard

Postby jopjop@jrivat.dk » Fri Jan 09, 2009 7:14:52

Hej Jacob,

Den er det ikke fair at du skal svare på - men min kommentar er at dommerstandens måde er alt for svingende i deres præstationer.

Det gør tilskuerne og i særdeleshed spillerne frustrerede. . .

For hockeyens skyld bør det bestræbes at få en bedre og mere ensartet bedømning af hvad der foregår på isen.

God kamp
jopjop@jrivat.dk

Return to Dommer - Jacob Grumsen