Hårde taklinger

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Hårde taklinger

Postby Mikael » Fri Dec 19, 2008 8:12:13

Hej

Morten Poulsen fra RLN bringer emnet "hårde taklinger" op i deres hockeyhjørne.

http://www.rnn.dk/default.asp?vis=hartikel&id=73

Personligt mener jeg at han har fat i det rigtige. Hvad synes du , fløjter i eventuelt for meget for de hårde taklinger som i princippet ikke er urene.?
Mikael

Postby Jacob Grumsen » Sun Dec 21, 2008 3:42:42

Hej Mikael

Jeg synes ikke det er et problem, set fra mine øjne, men ser jo ikke alle kampene, så kan ikke kommentere den konkrete kamp.
Dog har jeg lige taget følgende fra artiklen:
[i] I anden periode bliver selv samme Larrivée tacklet en halv meters penge fra banden, så han ryger ind i banden. Ikke specielt vildt. 2 minutters udvisning for boarding til en klart frustreret Esbjerg-spiller. Der burde ikke være udvisning her[/i]

Her er det efter min mening okay med en udvisning, da når man tackler 0,5 - 1,5 meter fra banden snakker vi om at der er fare for at splleren der tackles kan komme tilskade, da han evt "flyver" ind i banden, disse tackler "kan" være farlige.

Men ellers som skrevet ovenfor synes jeg ikke det er et stort problem, vi kan selvfølgelig altid gå ind i hver kamp og diskutere hver eneste udvisning, men det er jo lige meget om det er for boarding eller en anden udvisning.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen