Page 1 of 1

dobbelt matchstraf

Posted: Mon Dec 29, 2008 6:31:02
by Mikael
Hejsa

Hvad sker der egentlig med en spiller (Kesä) som idømmes 2xgrossmisconduct i samme spilsekvens.
Betyder det som mininum 2 spilledages karantæne, 1 for hver matchstraf?

Også hvis et holds målmænd begge bliver skadede eller ukampdygtige pga f.eks. en skade og en major udvisning i en kamp, hvad er så egentlig proceduren?

Mikael

Posted: Mon Dec 29, 2008 10:16:06
by Thomas Kier
Så får en valgfri spiller fra holdet, 10 min. til at klæde om i.

417 – Skadede målmænd

a) Hvis en målmand bliver skadet eller syg, må han straks kunne genoptage spillet
eller erstattes af reservemålmanden.

► Der skal ikke tillades nogen opvarmning for den indskiftede målmand.

b) Hvis begge målmænd er ude af stand til at spille på grund af skader/sygdom,
skal holdet have 10 minutter til at omklæde en anden spiller som målmand.

► I dette tilfælde må ingen af de ordinære målmænd vende tilbage til kampen.

Edit: Kan ikke lige finde det, men mener, at hvis spilleren nu er omklædt efter 6 min., så han bruge de sidste 4 min. på at varme op.

:)

Posted: Tue Dec 30, 2008 12:37:06
by Mikael
Ok rimeligt sygt når man tænker på at udstyret sikkert ikke passer og sådan. :)

Re: dobbelt matchstraf

Posted: Sat Jan 10, 2009 4:42:09
by Jacob Grumsen
Hej Mikael

Om der idømmes en eller flere matchstraffe til den samme spiller i samme spilstop, så er det som udgangs punkt en spilledags karantæne til en start.
Indberetningen fra dommeren, behandles så hurtigt som muligt i DIU´s ordens- og amatørudvalg, her fastsættes der er en passende straf ud fra indberetningen fra dommeren.
Ordens- og amatørudvalget, kan dog indhente relevant video materiale til hjælp.

Og til dit andet spørgsmål, takker jeg Thomas for hjælpen :-)

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen

Re: dobbelt matchstraf

Posted: Sun Jan 11, 2009 6:09:07
by Thomas Kier
Hehe det var sgu så lige Jacob :)

Men kan du ikke lige gå ind og verificere den der med, at hvis "den nye målmand"(markspilleren) er færdig med at få udstyr på, så må han bruge de resterende min. af de 10 min. på at varme op?