Motivation

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Motivation

Postby hougaard03 » Mon Feb 25, 2008 9:56:57

God morgen Hr Grumsen.

Bare lige et hurtigt skud fra seksløberen.

Hvordan finder du din motivation, til at dømme ? Eftersom i dommere jo er meget udskælde, og bliver svinet til på diverse forumere, og ikke mindste efter en kamp .

Personligt synes jeg du har udviklet dig, i den gode retning.< :D

Med mange ishockey hilsner fra

Hougaard03
Min far lærte mig at kravle.
Min mor lærte mig at gå.
Men gud lærte mig at elske V.I.K :-)
hougaard03

Postby Jacob Grumsen » Tue Feb 26, 2008 9:42:13

Hej Hougaard03

Ved ikke hvor motivationen kommer fra, det er nok mere glæden ved spillet der gør at man den ene dag efter den anden går på isen, selvom man ved at man bliver "svinet" til af tilskuer, spillere trænere, m.m..
Jeg har spillet ishockey i Esbejrg som dreng, men ville aldrig være blevet hockey spiller på topplan, jeg har så istedet udfoldet mine evner som dommer.
Indbyrdes er vi dommere lige så store konkurenter som holdene er, vi kæmper også om de få pladser der er i slutspillet, de dommere der får finalerne, er jo de bedste der er her hjemme, og har det på samme måde som holdene når de står der i de afgørende kampe.

Hvad Landsholdet er for spillerne, er IIHF udtagelsen til div. WM for dommerne. Hvert år sidst i oktober dumper der et brev ind med listen over de dommere der er udtaget til at dømme WM rundt om i verdenen. Og på Dommerklubbens hjemmeside (www.ishockeydommer.dk) og der er vi rimelig godt repræsenteret i forhold til andre lande, så helt dårlige kan danske dommere nu ikke være :D

Jeg synes dog ikke det har været så slem de sidste par år med brok. Spillet og spillerne er blevet mere professionelle, så de koncentrere sig om at spille hockey, får skulle de få en udvisning der giver karantæne, kan det have konsekvenser for den klub de spiller for.

Det med at at blve "svinet" til på diverse forumere, medier og andet, kan man vel sige hører sig med som dommer det er et udskældt job, og det ved man når man går på isen.

Håber dette har svaret på nogle af dine spørgsmål.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby hougaard03 » Tue Feb 26, 2008 10:17:34

Hr Gurmsen.

Jeg takker for svaret, jeg vil ønske dig god vind, i konkurrancen om finale pladsen.

Mvh
Hougaard03
Min far lærte mig at kravle.
Min mor lærte mig at gå.
Men gud lærte mig at elske V.I.K :-)
hougaard03

Postby Felber » Tue Feb 26, 2008 10:57:31

Hejsa

Jeg skal nok holde godt øje ned Hougaard næste gang du er i Vojens... Så skal vi se om han ikke lige skal råbe efter dig :lol: :lol:

Jeg var sidste år til et indlæg i SE's erhvervsklub med Helbo, det var meget underholdende og rigtigt godt. Han forklarede også omkring de ting som motiverede ham og de er/var meget lig dine. Glæden ved hockey og sammenholdet/spillet med spillere, liniedommere, ledere osv...
Vikke Vakke
Vikke Vakke
VIK
Hockeymagasinet kan vi også slå....
Felber

Return to Dommer - Jacob Grumsen