Forsinkelse af spillet og udskiftninger

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Forsinkelse af spillet og udskiftninger

Postby Henrik#89 » Sat Jan 03, 2009 9:30:43

Hej Jacob,

Jeg har to spørgsmål. Det første er, hvis en spiller rammer loftet i hallen, skal spilleren så udvises, ligesom når man skyder pucken ud over siden? Hvis det er tilfældet, er der så dispensation i hvidovre skøjtehal?

Mit andet spørgsmål går på flyvende udskiftninger. Hvor går grænsen for hvor langt inde på banen en spiller må være, før den anden er kommet ud? Jeg synes mån ofte oplever spillere være 10-15 meter inde på banen før den anden spiller kommer ud. Og i forbindelse med de nye icing regler, må det siges at være en kæmpe fordel at måtte skifte ud over den afstand.

Henrik
Henrik#89

Re: Forsinkelse af spillet og udskiftninger

Postby Jacob Grumsen » Sat Jan 10, 2009 4:49:39

Hej Henrik

For at få en udvisning for forsinkelse af spillet, ved at skyde pucken op i loftet, skal pucken ramme loftet, og altså ikke de bærende dele som man ser f. eks. i Hvidovre.
Ej heller idømmes der udvisning hvis pucken rammer højtalere eller andet der er ophængt i loftet, men skal altså op og ramme loftet.

Ang udskiftning af spillere, så skal du tænke dig en "usynlig linie" mellem de blå linier, 3 meter fra banden, indenfor dette område er det tilladt at skifte spillere, dog må de spillere der skifter ikke deltage aktivt i spillet.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen